استاد حوزه علمیه قم:

مهریه ی بالا نمی تواند ضامن زندگی زناشویی باشد

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: خانواده ها در امر ازدواج سخت گیر نباشند و بدانند که مهریه بالا نمی تواند ضامن زندگی زناشویی باشد.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از قم؛  حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی  امروز در جمع زائران و نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به تفسیر آیات سوره نور گفت: بعضی ملاک ازداوج را پول قرار می دهند، در صورتی که باید در موضوع ازدواج اخلاق مکلاک قرار گیرد و مردان پاکیزه شایسته زنان پاکیزه و همچنین زنان پاکیزه شایسته مردان پاکیزه هستند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید به مسائل اساسی در ازدواج عنوان کرد: از مهم ترین ملاک های انتخاب همسر خلق و خو است و توجه بایستی به مسائل اساسی باشد نه فقط مسائل ظاهری.

وی با اشاره به مسئله هم کفو بودن  و سنخیت بیان کرد: ائمه معصوم(ع) در روایاتشان به دین و اخلاق کسی که به خواستگاری دختری می آید تاکید کردند.

رفیعی با تاکید به زندگی ساده خاطر نشان کرد: زندگی آرام توامان با عشق بین طرفین است، ومهریه بالا نمی تواند ضامن زندگی یک زندگی باشد.

وی افزود: متاسفانه ازدواج های چند میلیونی امروزه در روستاها هم دیده می شود.

استاد حوزه علمیه سخت گیری خانواده ها را یکی از موانع ازدواج دانست و گفت: پدر و مادرها باید آغاز زندگی خودشان را به یاد بیاورند که چه چیزی داشتند در آن زمان پیشرفت های بعد از وعده ایی است که خداوند داده است.

انتهای پیام/س

  

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.