مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت:در سه ماه اول سال جاری 517 فقره پرونده تخلف قاچاق کالا و ارز تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارسال گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ارومیه؛ محمد اقوامی اظهار کرد: تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی تنها  در دو روز گذشته اقدام به رسیدگی به سه پرونده قاچاق کالا و ارز کرده است.

وی به میزان محکومیت این پرونده‌های قاچاق اشاره کرد و گفت: میزان محکومیت این پرونده‌ها یک میلیارد و 469 میلیون ریال برآورد شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی در خصوص رسیدگی یکی از پرونده‌های رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی میاندوآب، گفت: این پرونده قاچاق مربوط به قاچاق 30 هزار شعله لامپ کم مصرف بوده که توسط ماموران نیروی انتظامی این شهرستان در پی بازرسی از یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شده است.

اقوامی میزان محکومیت این پرونده قاچاق را بنا بر اعلام رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز ضبط کالا به نفع دولت و پرداخت 347 میلیون و 409 هزار ریال جزای نقدی اعلام کرد.

وی همچنین به دومین پرونده قاچاق کالا و ارز رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی استان که مربوط به شهرستان میاندوآب بود اشاره کرد و گفت: این پرونده قاچاق مربوط به کشف 532 دست کت و شلوار خارجی است.

اقوامی خاطرنشان کرد: بنا بر گزارش رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز متهم این پرونده علاوه بر ضبط کالا به پرداخت 459 میلیون ریال محکوم شده است.

وی در تشریح سومین پرونده‌ رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی استان، گفت: این پرونده قاچاق مربوط به قاچاق کیف و کفش است و در شهرستان ارومیه رسیدگی شده است.

اقوامی افزود: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از یک دستگاه خودرو  تعداد 746 جفت کفش و 147 عدد کیف دستی خارجی کشف و پس از سیر مراحل قانونی با شکایت و اعلام جرم گمرک به تعزیرات حکومتی ارومیه ارجاع شد.

وی خاطرنشان کرد: بنا بر اعلام رئیس شعبه چهارم ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز ارومیه متهم این پرونده علاوه بر ضبط کالا به پرداخت 663 میلیون و 957 هزار ریال محکوم شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.