رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: اردک سرسفید و اردک بلوطی از گونه های در معرض خطر انقراض هستند که در تالاب کانی برازان جوجه‌آوری داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،؛‌اردک سرسفید و اردک بلوطی گونه‌های در معرض خطر انقراض کشورمان هستند که منقار آبی رنگ آنها وجه تمایز این پرندگان دریایی از سایر پرندگان بوده و مسئله حفاظت از اینگونه‌ها را حائز اهمیت کرده است.

حسینی در اینباره اظهار داشت: وجود امنیت و شرایط مناسب تالاب کانی برازان از جمله تغذیه و موقعیت جغرافیایی باعث شده که هر ساله تعداد زیادی از پرندگان آبزی و کنار آبزی شامل گونه‌ةای حائز اهمیت منطقه‌آی و جهانی اردک سفید و اردک بلوطی در این تالاب لانه و جوجه آوری داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر جمعیت هر دو گونه اردک سرسفید و اردک بلوطی به همراه سایر گونه های دیگر از جمله اردک سرسبز ، اردک تاجدار، اردک سرحنایی و ... در داخل تالاب مشاهده شده که اردک سرسفید و اردک بلوطی چون گونه های در معرض خطر انقراض هستند حفاظت  از محل‌های لانه گزینی و جوجه‌آوری آنها بسیار حائز اهمیت است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در خصوص تعداد جوجه‌آوری این گونه‌ةای در معرض انقراض گفت: به خاطر مسائلی از ذکر دقیق تعداد جوجه‌آوری آنها معذوریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار