بیرجند؛

وجود بیش از 8 هزار زندانی جرائم غیر عمد در کشور

معاون اداری و مالی ستاد دیه کشور با بیان اینکه امسال ۲۵۴ جشن گلریزان در کشور برگزار خواهد شد، افزود: امسال 8 هزار و ۱۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد نیازمند یاری خیران برای آزادی هستند.

۸۱۰۰ زندانی جرائم غیر عمد در کشور نیازمند ۶۵۰ میلیارد تومان کمکبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از بیرجند؛ مهربان در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان خراسان جنوبی افزود: آزادی زندانیان جرائم غیر عمد امسال نیازمند ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی تصریح کرد: سال گذشته 8 هزار و ۴۹۸ زندانی جرائم غیر عمد در کشور آزاد شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه با همکاری مددکاران زندان‌ها از گذشت شکات نیز استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود ۳۵۰ میلیارد تومان کمک شود تا زمینه آزادی زندانیان را فراهم کنیم.

معاون اداری و مالی ستاد دیه کشور تصریح کرد: در حال حاضر هزار و ۲۴ نفر در اثر حوادث رانندگی، ۲۲۵ نفر در قالب محکومان دیه حوادث و کارگاهی، 4هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان محکوم مالی، ۴۵۰ نفر در اثر عدم پرداخت نفقه و هزار و ۸۳۱ نفر نیز در اثر عجز در پرداخت مهریه در زندان به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه طی سال ۹۳ در کشور ۱۸۳ جشن گلریزان برگزارشد، اظهار کرد: خیران در این جشن‌ها ۳۲ میلیارد تومان به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند.

مهربان افزود: همچنین در سال گذشته ۱۲۴ هزار نفر مراجعه به خود پردازها مراجعه داشته‌اند که از این طریق نیز 2 میلیارد تومان به حساب ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد واریز شد.

معاون اداری و مالی ستاد دیه کشور مجموع کمک‌های مردمی سال گذشته را ۳۵ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: بدهی زندانیان جرائم غیر عمد سال گذشته ۷۲۵ میلیارد تومان بوده است که با وام‌ها و گذشت هایی که از شکات گرفته شده ۴۰۵ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان پرداخت شد.

رئیس ستاد دیه خراسان جنوبی نیز در این مراسم از وجود ۱۰۶ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان خبر داد و افزود: برای آزادی این زندانیان ۶۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

محمد علی اربابی با اشاره به آزادی ۸۶ زندانی جرائم غیرعمد استان در سال گذشته افزود: بدهی این زندانیان ۵۷ میلیارد ریال بوده که ۳۶ میلیارد ریال آن از شاکیان رضایت اخذ شد.

رئیس ستاد دیه خراسان جنوبی همچنین یادآور شد: در جشن گلریزان سال گذشته خیران استان 2میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند.

گفتنی است با برگزاری جش گلریزان، خیران 3 میلیارد و ۵۰ میلیون ریال به آزادای زندانیان جرائم غیر عمد خراسان جنوبی کمک کردند.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.