معاون قضایی دادگستری استان کرمان وضعیت دادگستری کرمان در مقایسه با سایر استان‌ها را مطلوب دانست و گفت: رتبه سوم کشوری عملکرد سیستم مدیریت پرونده (سمپ) به استان کرمان اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از کرمان؛  و بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری ، محمدصادق شجاعی افزود : پاسخگویی به اصحاب دعوا مهمترین فعالیت در حوزه معاونت قضایی دادگستری است و گاهی مردم در ملاقات مردمی از روند رسیدگی و دادرسی‌ها در حوزه‌های قضایی زیر مجموعه گلایه دارند و متقاضی رفع مشکل خود هستند که در این زمینه سعی بر ارشاد بوده است و دستور پیگیری هم صادر می‌شود.

این مقام قضائی عنوان کرد:برنامه یک‌ساله تمام حوزه‌های قضایی استان کرمان با همکاری روسای حوزه‌ها و حرکت آنها در سال ۹۴ بر اساس برنامه برای نخستین‌بار تحقق یافته که این مهم یکی از علمی‌ترین و دقیق‌ترین امور در بحث برنامه‌ریزی است.

شجاعی در همین زمینه افزود: برای مثال طی مدت چهار ماه برنامه ساماندهی واحدهای اجرای احکام مدنی در سطح استان کرمان کاهش ۱۲ هزاره پرونده را به دنبال داشت و اگر هر ۲۰۰ فقره پرونده در هر روز یک مراجعه‌کننده داشت باشد، در هر روز ۶۰۰ نفر از مراجعان دادگستری کاسته شده که سال‌ها مسیر محاکم بدوی، تجدیدنظر و یا دیوان عالی کشور را طی کرده‌اند.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان اضافه کرد: استفاده از فناوری الکترونیک و انجام امور از طریق مجازی یکی از مدرن‌ترین شیوه‌های مدیریتی است و علاوه بر پایین آوردن هزینه‌های تمام‌شده موجب افزایش سرعت در امور، شفافیت، دسترسی آسان و نظارت دقیق می‌شود.

شجاعی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی دفاتر الکترونیک خدمات قضایی در شهر کرمان از ورود روزانه صدها نفر از مراجعان به دادگستری جلوگیری شده و این امور نیز تسهیل شده است و قطعا در سال جاری اقدامات لازم برای ایجاد این دفاتر در سایر حوزه‌های قضایی استان در دستور کار قرار دارد.

شجاعی ادامه داد: برقراری و ایجاد هماهنگی در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای ارائه خدات الکترونیکی بر عهده معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات دادگستری است و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را در این زمینه کسب کرده‌ایم، به طوری‌که دادگستری کرمان رتبه سوم کشوری در امتیازات و رتبه‌های آماری در مقایسه با سایر استان‌ها را دارد.

وی شجاعی تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه قضات، کارکنان و ضابطین از وظایف معاونت منابع انسانی است و رتبه مناسبی در کشور به استان کرمان در این زمینه اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/س
برچسب ها: رتبه ، دادگستری ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.