جنبش انصارالله : مذاکره برای آتش بس در ماه رمضان ادامه دارد

جنبش انصارالله یمن روز شنبه اعلام کرد مذاکرات با نماینده سازمان ملل متحد در خصوص توقف درگیریها تا پایان ماه مبارک رمضان و ارسال کمکهای بشردوستانه ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران محمد عبدالسلام سخنگوی رسمی جنبش انصارالله در پیامی در پایگاه اینترنتی «فیسبوک» اعلام کرد روز جمعه با اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن در این خصوص گفتگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از صنعا ، برخی منابع افزودند سازمان ملل متحد با دولت طرفدار هادی نیز که در حال حاضر در عربستان سعودی حضور دارد برای دستیابی به توافق آتش بس مذاکره می کند.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز پنجشنبه «آتش بس بشردوستانه» را در ماه رمضان به منظور توزیع کمکهای بشردوستانه از جمله غذا ، دارو و سوخت توسط گروههای امدادرسان خواستار شده بود.

اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد از تلاشهای سازمان ملل متحد برای دستیابی به آتش بس دائمی با اهداف بشردوستانه حمایت می کند و از نیروهای به رهبری عربستان سعودی کاهش محدودیتها برای ورود کشتیها به بنادر یمن را خواستار شد.

احمد فوزی سخنگوی رسمی سازمان ملل متحد گفت :« هنوز جزئیات در خصوص تاریخ آغاز آتش بس و مدت آن مشخص نیست اما فرستاده ویژه خوش بین است که طرفها تا چند روز آینده به توافق خواهند رسید

دو طرف تا حد زیادی به آتش بس پنج روزه که در ماه مه با میانجی گری سازمان ملل متحد به دست آمد پایبند بودند.

هدف از این آتش بس ارسال سوخت و دارو برای غیرنظامیان تحت محاصره در مناطق درگیری بود.

عربستان سعودی محاصره تقریبا کاملی را بر ضد یمن که برای برطرف کردن نیاز مردم خود به واردات وابسته است اعمال کرده است.

کمبود سوخت در یمن موجب شیوع بیماری و به وجود آمدن مشکلاتی در یمن

شده است.

سازمان ملل متحد اعلام کرد بیش از 20 میلیون نفر یعنی 80 درصد مردم یمن به کمکهای بشردوستانه نیاز دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار