آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا پاسخ خبرنگاران در مورد سانحه هوایی، هواپیما مسافربری ایران در پست توئیتری خود داد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، آلن ایر در پست توئیتری خود نوشت:


 امروز سالگرد سرنگونی تصادفی پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ هواپیمای ایران ایر بود، بعضی خبرنگاران از من در مورد این رخداد فاجعه بار سوال کردند. جواب من این بود که این سرنگونی تصادفی توسط نیروی دریایی ما واقعا فاجعه انسانی وحشتناک بود. مقامات دولت آمریکا آن وقت، از جمله رییس جمهور آقای ریگن از این مصیبت و درگذشت خدمه و مسافران بیگناه ابراز تاسف عمیق شان کردند و حکومت آمریکا همدردی و تسلیت خود را به خانواده های قربانیان این مصیبت ابراز کردند.

آلن ایر:سرنگونی پرواز 655 تصادفی بود

در رابطه با این خطای فاجعه بار حکومت ما ۶۱ میلون دلار به دولت جمهوری اسلامی ایران دادند تا بین خانواده های داغ دیده تقسیم شود، و در ۲۲ فوریر ۱۹۹۶ توافقی بین دولت های آمریکا و ایران حاصل شد که هر دو طرف موافقت کردند موضوع حل و فصل شد. من اضافه کردم ولو اینکه حتما نباید گذشته را فراموش کنیم یا نادیده بگیریم نباید اسیر آن شویم. بخاطر ملتهایمان و فرزندانمان باید به آینده نگاه کنیم تا از امکان به وجود آوردن آینده بهتری برای همه ما محروم نشویم.

آلن ایر:سرنگونی پرواز 655 تصادفی بود

ما به وین آمدیم تا با جدیت تمام، و احترام و حسن نیت متقابل به توافق جامع برسیم که اگر حاصل شود،‌ به نفع جمهوری اسلامی ایران،‌ گروه پنچ بعلاوه یک، منطقه خلیج فارس و خاور میانه و کل جهان خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۲۲ ۱۶ تير ۱۳۹۴
صد رحمت به بی شعور اینها که دم از مردم دوستی می زنند اینهمه دست به کشته کشتار و جنایت میزنند داعش و امثال آن را علم می کنند تا بتوانند سلاححای خود را بفروش برسانند اونوقت عده ای می خواهند با گذاشتن پا روی خون شهدا با آمریکا رابطه بر قرار کنند افسوس و صد افسوس که کور تشریف دارند و اینهمه جنایات را نادیده میگیرند
به خون شهدا خیانت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس2
۱۲:۰۱ ۱۶ تير ۱۳۹۴
غلط کردیی مرتیکه بیشعور یعنی من روی زمین جنگنده را از ایرباس 300 تشخیص میدهم انوقت تومرتیکه بیشعور با دوربین جنگنده تشخیص دادی
تازه هواپیماهای مسافر بری کد دارند که از زمین میتوان با دوربین مخصوص ان را مشاهده نمود یعنی توی بیشعور اون کد را ندیدی
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۱۶ ۱۴ تير ۱۳۹۴
چه مسخره....فقط باید تلافی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۰۹:۲۸ ۱۴ تير ۱۳۹۴
این امریکایی ها همیشه دروغ می گویند .
کدام ادم عاقل یک هواپیمای مسافر بری را بایک جنگنده اشتباه می گیرد ان هم در صورتی است که خلبان اعلام کرده این یک هواپیمای مسافر بری هستش.
چرا به کسی که اجازه ی شلیک داده نشان لیاقت داده اند به این که وی را محاکمه کنند اخه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ .مرگ بر امریکا ی شیطان صفت
Iran (Islamic Republic of)
امیرمهدی
۲۱:۳۴ ۱۵ تير ۱۳۹۴
خداییش اونی که منفی داده کی بوده!
آخرین اخبار