هیمالیانوردان کشورمان برای صعود به قله موشتاق آتا 18 تیر راهی چین می‌شوند.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، دومین تیم هیمالیانوردان تهران برای صعود به قله موشتاق آتا 18 تیر راهی چین می‌شوند. 
 
8 تیر تیم دیگری از این تهران راهی کنگور شده بود هم اکنون کوهنوردان  در کمپ اصلی این قله در ارتفاع 3500پا  قرار دارند. 
 
تیم دوم  به سرپرستی کاوه کاشفی رئیس سابق هیئت کوهنوردان استان به همراه 10-12 نفر راهی این منطقه خواهد شد. 
 
 
**دو قهرمانی سنگنوردی به آلمان می روند 
 
همچنین رقابت‌های سنگنوردی راک استار اواخر مرداد سال جاری در آلمان برگزار خواهد شد و دو قهرمان به نامهای الناز رکابی و علی برات  زاده به این مسابقات دعوت شدند رشد و توسعه کوهنوردی  و صعودهای ورزشی در سال‌های اخیر رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی در این باره افزود: رشد و روند رو به جلویی که کوهنوردی و صعودهای ورزشی طی سال‌های اخیر داشته است و مقام‌هایی که سنگنوردان ایرانی در این زمینه در  عرصه‌های بین المللی کسب می‌کنند باعث توجه دنیا به ورزشکاران کشورمان شده است و نمونه آن دعوت دو ورزشکار این حوره "سنگنوردی" به آلمان است. 
 
وی تصریح کرد: در کوهنوردی نیز سابقه  2 دهه اعزام برون مرزی داریم و رشد قابل توجهی در این زمینه داشته‌ایم. 
 
زارعی افزود: هدف ما در فدراسیون توجه به استعدادیابی سرمایه گذاری در این زمینه است. 
 
وی عنوان کرد: در سال جاری رقابت‌های قهرمانی آسیا را پیش‌رو داریم که با برگزاری اردوهای مختلف درصدد آماده کردن آنها هستیم. 
 
کمبود سالن تخصصی برای سنگنوردی

رئیس فدراسیون به کمبود سالن تخصصی در سنگنوردی نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه برای ورزش سنگنوردی با کمبود سالن تخصصی روبرو هستیم و معمولا تمرینات این ورزش در سالن‌های چند منظوره  انجام می‌شود. 
 
وی تاکید کرد: در شهرهای همدان نیشاپور، شیراز و کرمانشاه و زنجان تخصصی هست و برای این خیل سنگنوردی در کشور نیاز به سالن‌های تخصصی دیگر هستیم. 
 
زارعی در پایان خاطر نشان کرد: یخ نوردی یکی دیگر از ورزش‌های کوهنوردی است که در نقاطی که بتوان انجام داد صورت می‌گیرد و علاقه‌مندان خاص خود را دارد و با پتانسیلی که دارد آینده خوبی در انتظار آن است. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.