ادعای العربیه:

مذاکرات هسته‌ای ایران نزدیک خط پایان

مذاکرات یک سال و نیمه ایران با گروه 5+1 مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه، مذاکرات هسته‌ای ایران در شرایطی رو به پایان است که تیم مذاکره‌کننده ایرانی و گروه 5+1 در تلاش برای رفع اختلافات هستند. 

ایران با کشورهای آمریکا، انگلیس، چین، فرانسه، آلمان و روسیه در حال مذاکره در خصوص برنامه هسته ای خود است. طبق توافق موقتی که فروردین ماه حاصل شد، ایران پذیرفت در ازای لغو تحریم‍‌ها، برنامه هسته‌ای خود را محدود کند. 

یک دیپلمات ارشد غربی گفت مذاکرات هسته‌ای ایران در حالی رو به پایان است که برنامه‌ای برای ادامه مذاکرات پس از سه شنبه در دست نیست؛ خواه توافق حاصل شود یا نشود. 

محمد جواد ظریف – وزیر امور خارجه ایران – در گفتگو با تلویزیون دولتی ایران اظهار داشت پیشرفت زیادی حاصل شده است؛ اما هنوز در خصوص مسائل فنی اختلافاتی وجود دارد. 

با پایان ضرب الاجل مذاکرات هسته‌ای در 30 ژوئن (9 تیر)، مذاکرات تا هفتم ژوئیه (16 تیر) تمدید شد. در صورت توافق، ایران ملزم خواهد شد یک دهه فعالیت های مربوط به غنی سازی اورانیوم را محدود کند. در اینصورت و به ادعای العربیه، ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای به مدت یک سال زمان نیاز خواهد داشت. در حال حاضر این مدت زمان، 3 ماه برآورد می شود. 

مقامات ایرانی و غربی اعلام کردند نشانه هایی وجود دارد که از حل اختلافات در خصوص بازرسی ها از اماکن نظامی ایران حکایت دارد. 

یک مقام ارشد ایرانی گفت این کشور ممکن است با پذیرش یک پروتکل الحاقی دیگر از آژانس انرژی اتمی امکان بازرسی های محدود را فراهم کند. 

طبق این پروتکل الحاقی، بازرسان انرژی اتمی اجازه خواهند یافت در صورت وجود فعالیت های مشکوک هسته ای، بازرسی های لازم را از برخی اماکن به عمل آورند. 

انتهای پیام/

 


 




 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۳ تير ۱۳۹۴
ایران با کشورهای آمریکا، انگلیس، چین، فرانسه، آلمان و """"""سوریه"""""??????????????????
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۰۴ ۱۳ تير ۱۳۹۴
روسیه نه سوریه
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۱۶:۵۹ ۱۳ تير ۱۳۹۴
انشاا... که موفق میشید چون خرد جمعی دارید عزیزان خدا پشت و پناهتون درود بر روحانی روشن فکر
آخرین اخبار