بازی آخر تیم ملی ایران در رقابت‌های لیگ جهانی والیبال برابر روسیه کاملا تشریفاتی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، آخرین و دوازدهمین دیدار ایران درلیگ جهانی امشب ساعت 21 در ورزشگاه آزادی در شرایطی برگزار می‌شود که کاملا جنبه تشریفاتی خواهد داشت.
 
در گروه B این رقابت‌ها تیم لهستان برابر آمریکا به برتری 3 بر 2رسید و 22 امتیازی  شد ،در شرایطی  که تیم ملی ایران علی رغم پیروزی برابر روسیه در 3 ست پیاپی به دلیل تعداد برد‌های بیشتر لهستانی‌ها هیچ راهی برای صعود ندارد به ماندن در جایگاهی سوم گروه B بسنده کرده است.
 
**روسیه به دسته B سقوط کرد
 
طبق قانون فدراسیون جهانی والیبال هر سال یک تیم از لیگ جهانی به کلاس ‌B سقوط می‌کند و قهرمان آن مسابقات به سطح یک اضافه می‌شود  سال گذشته هم این اتفاق برای استرالیا افتاد که با قهرمانی در دسته دوم ،خود را به بالاترین کلاس لیگ جهانی رساند، اما از آن طرف بلغارستان مجبور شد ان سال را با تیم‌های سطح Bسپری کند.
 

 
قهرمان المپیک 2012 لندن نیز هم اکنون در چنین شرایطی به سر می‌برد  و با 11 باخت متوالی و کسب تنها 2 امتیاز از این دوره از رقابت‌‌ها در خطر سقوط قرارداد و سال آینده باید دوباره تلاش کند که به گروه یک صعود کند.
 
** با تدابیر بهتر می‌توانستیم صعود کنیم
 
صرف نظر از رشد والیبال ایران در طی سال‌های اخیر و عملکرد مطلوبی که تیم ملی کشورمان در رقابت‌های لیگ جهانی داشته است باید این نکته را در نظر گرفت که تیم ایران  سومین دوره‌ای است که در رقابت‌های لیگ  جهانی شرکت می‌کند، بنابراین نمی‌توان از تیم‌مابه عنوان یک پدیده یاد کرد. با این وجود ایران  جایگاه تثبیت شده‌ای در لیگ جهانی دارد و با قدری تامل و تدبیر بیش‌تر مربیان، کادر فنی و حتی بازیکنان می‌توانست موجبات صعودخود را فراهم کند و کار  را به اما و اگر نکشاند. 
 
هواداران ایرانی در لیگ جهانی والیبال در تهران و استادیوم آزادی کم نگذاشته و سهم عمده‌ای در موفقیت ملی پوشان ایرانی داشتند،اما اشاره به این مطلب خالی از لطف نیست که در روند حمایت از تیم ملی نیز، باید جریان هدایت شده‌ای وجود داشته باشد که به تقویت روحیه تیم بیانجامد نه انکه تمرکز ان ها را بر هم زند.
 شاید بتوان دز این بخش هم با اندکی تامل ، شرایط بهتری را برای ملی پوشان در هواداری از آنها به وجود آورد. 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.