گزارش هافینگتن پست درباره اوضاع مصر پس از کودتای نظامیان

هافینگتن پست در گزارشی به بررسی اوضاع مصر دوسال پس از برکناری محمد مرسی پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران، بخش فرانسوی زبان پایگاه هافینگتن پست روز گذشته در گزارشی به مناسب دومین سالگرد برکناری مرسی، رئیس جمهور سابق مصر اعلام کرد: مصر پس از برکناری محمد مرسی تبدیل به زندانی بزرگ شده است.
این پایگاه اعلام کرد دوسال پس از کودتای رهبران ارتش مصر و قدرت گرفتن عبدالفتاح سیسی و سرنگونی محمد مرسی، طبق اعلام سازمان های بین المللی حقوق بشری اوضاع مصر از زمان حسنی مبارک نیز وخیم تر شده و این کشور تبدیل به زندان بزرگی شده است که حکومتی پلیسی بر آن حکمرانی می کند.

این پایگاه در ادامه می افزاید: کودتاگرانی که برای رسیدن به قدرت سوم ژوئیه 2013 ( 12 تیر 92) بر موج اعتراضات مردمی سوار شدند، به منظور جلوگیری از هرگونه تظاهرات مسالمت آمیز علیه حکومت نظامیان، خشونت های شدیدی را بکار می برند. هافینگتن پست می نویسد: مقامات مصر به بهانه بازگرداندن امنیت به کشور، سرکوب و خشونت را توجیه می کنند. با گذشت 730 روز از قدرت گرفتن سیسی، بیش از 41 هزار نفر به دلایل امنیتی بازداشت شدند که این به معنای بازداشت روزانه 56 نفر است.

این پایگاه در ادامه به قانون معروف به تظاهرات در مصر اشاره کرده و می نویسد: این قانون به دولت اختیار می دهد مانع برگزاری تظاهرات شده و برای مخالفان سنگین ترین مجازات ها را اعمال کند. این روزنامه سپس به دیدار فرانسوا اولاند با ژنرال سیسی در 26 نوامبر2014 (5 آذر 93) برای امضای توافقنامه فروش هواپیماهای رافال اشاره کرده و می نویسد: زمانی که اولاند درمورد نقض حقوق بشر در مصراز سیسی پرسید وی با لبخند پاسخ داد: "من همراه حقوق بشر هستم اما نه هم اکنون". این روزنامه در ادامه می نویسد سخن دستگاه دیپلماسی فرانسه از توجه به حقوق بشر در مصر حرفی بیش نیست و آنها به قراردادهای فروش سلاح بیشتر از مسأله حقوق بشر توجه دارند. همچنین رهبران دیگر قدرتهای جهانی مانند ایتالیا، آلمان، انگلیس، و آمریکا نیز به مانند فرانسه اقدام به عادی سازی روابط با حکومت نظامیان در مصر کرده اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار