عضو حزب اعتماد ملی با بیان اینکه سفر آمانو به ایران به نوعی برای پیدا کردن یک راه مناسب و رسیدن به مسیری برای تسهیل توافق بوده‌ است، گفت: با توجه به اراده‌ طرفین و درصورتیکه طرف غربی زیاده خواهی نکند، توافق حاصل می‌شود.

محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ در رابطه با توافق هسته‌ای احتمالی میان ایران و کشورهای گروه 1+5 اظهار داشت: با توجه به اراده‌ طرفین و درصورتیکه طرف غربی زیاده خواهی نکند، توافق حاصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا امروز 20 ماه برای حصول توافق وقت گذاشته شده است، افزود: در حال حاضر در وقت اضافه هستیم و با توجه به تمدید 8 روزه مذاکرات، به نظر می‌رسد به سمت توافق نهایی گام برداریم.

عضو حزب اعتماد ملی با بیان اینکه تهران در گذشته هم نسبت به عملکرد آژانس اعتماد صددرصدی نداشته است، گفت: با توجه به نقش آژانس در توافق و گزارش‌های آژانس که یکی از مؤلفه‌های لغو تحریم است، سفر اخیر آمانو به ایران از نظر فنی صورت نگرفته است لذا با توجه به تعهداتی که تهران باید به 1+5 بدهد، به نظر می‌رسد سفر آمانو یک سفر سیاسی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دیدار آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور و شمخانی دبیر عالی شورای امنیت ملی نشان می‌دهد که سفر آمانو به ایران به نوعی برای پیدا کردن یک راه مناسب و رسیدن به مسیری برای تسهیل توافق بوده‌ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار