اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند، در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

 برگزاری دوره‌های آموزشی مرکز ستاره شناسی در تابستان

امیر حسین چیذری در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ اظهار کرد: دوره آموزشی نجوم مقدماتی یک و دو، کیهان شناسی، ساختار زمین در  جهان هستی برای بزرگسالان و پودمانهای آموزشی یک و 2 برای کودکان شامل نجوم کودکان، رباتیک، هوافضا، خلاقیت از مقدماتی تا پیشرفته است دراین مرکز برای علاقه‌مندان برپا می‌شود.

وی در ادامه گفت: این دوره‌های آموزشی 8 تا 10 جلسه و به مدت 2 ماه و تا اواسط شهریور ماه است و به شرکت‌ کنندگان در پایان دروه‌های آموزشی گواهی نامه معتبر مرکز ستاره شناسی تعلق می‌گیرد.

چیذری تصریح کرد: این دروه‌های آموزشی به صورت ترمی و برای 7 تا 14 سال است.
وی افزود: پودمانها به صورت بسته‌های کامل و آموزشی و شامل 4 دوره، یک روز در هفته برای کودکان همراه با پخش فیلم در بین کلاسها و دور از کسل کنندگی و خستگی برگزار می‌شود.

چیذری اظهار کرد: یکسری ثبت نام بازدید از سالنهای مرکز علوم و ستاره شناسی به صورت ویژه که به صورت آموزش هم انجام می‌شود و آزمایشهای فیزیکی و رصد با راهنمایی کارشناسان است در ماه رمضان و ماههای بعد از آن برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: چون برگزاری پودمانهای آموزشی از استقبال خوب برخوردار بوده در پودمان 3 نیز برای افرادی که 2 دوره قبل را گذرانده‌ان ثبت نام به عمل می‌آید.

چیذری ادامه داد: هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی ترویج علوم نجوم و ستاره شناسی و علوم پایه بین شهروندان و بازدید مخاطبان از بخش‌های مرکز و برگزار دوره‌های آموزشی متناسب با رده‌های سنی و تحصیلی مختلف برای آشنایی با مفاهیم علوم پایه و علوم فیزیک، شیمی و به ویژه ستاره شناسی است.

وی افزود: از سال پایه گذاری مرکز علوم و ستاره شناسی تهران یعنی سال 79، بیش از 7 هزار نفر در رده‌های سنی 7 سال به بالا در زمینه‌های عکاسی حرفه‌ای و به صورت منجمان آماتور، کارشناسان علوم رصدی و المپیادهای آموزشی، تربیت شده‌اند.

توزیع سبد کالا به نیازمندان منطقه 4 در ماه مبارک رمضان

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 4 از توزیع ارزاق ویژه ماه مبارک رمضان بین اقشار آسیب دیده و نیازمند سطح منطقه خبر داد.


ابوذر حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 4 در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌ اظهار کرد: به منظور رفاه حال نیازمندان، ایتام و زنان سرپرست خانوار در ایام ماه مبارک رمضان، 5000 سبد کالا شامل اقلام ضروری خانواده‌ها بین اقشار آسیب دیده توزیع می‌شود.

وی افزود: دراین راستا سفره افطار برای 300 نفر از بانوان سرپرست خانوار و فرزندان آنها در ماه مبارک رمضان در مجموعه شیان با همکاری ستاد توانمند سازی زنان بر پا می‌شود.

معاون اجتماعی منطقه با اشاره به بازدید از نمایشگاه قرآن در باغ موزه دفاع مقدس تصریح کرد: رمضان ماه انس با قرآن است به همین منظور و برای آشنایی بیشتر کودکان با مفاهیم قرآنی 360 نفر از شهروندان و کودکان منطقه به نمایشگاه قرآن در قالب طرح شهر در دست بچه‌ها اعزام می‌شوند.
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
انتهای پیام/
برچسب ها: شهرداری ، مناطق ، اخبار ، گزارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار