قیمت خرید پایین گوجه فرنگی از کشاوزان باعث شد تا محصول امسال گوجه فرنگی در استان خوزستان به خوراک دام تبدیل شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ‌خوزستان؛ کشاورزان گوجه کار خوزستانی در این فصل از برداشت محصول صرف نظرکردند و دلیل این کار را قیمت پایین خرید و عدم تامین نیاز‌های مالی اعلام کردند.

قیمت هر کیلو  گوجه فرنگی در زمین های کشاورزی 100 تومان است و با این قیمت حتی ده درصد ازمخارج کشاورزان تامین نخواهد شد و این ترتیب کشاورزانی که از دی ماه سال پیش اقدام به کاشت محصول گوجه فرنگی کرده بودند فصلی بدون برداشت را پشت سر گذاشتند.

این درحالی است که استان خوزستان با بحران کم آبی مواجه است و در این شرایط باید از تمام امکانات موجود استفاده شود.

کشاورزان منطقه حمیدیه در استان خوزستان با بیان اینکه تولید هر هکتار گوجه فرنگی شش تا هفت میلیون تومان هزینه دارد اظهار داشتند: با این قیمت خرید امکان برگشت هزینه ها وجود نخواهد داشت و آنها تصمیم گرفتند تا گوجه فرنگی را برداشت نکنند تا حداقل هزینه های مربوط به کارگر و حمل و نقل را متقبل نشوند و حالا هکتارها زمین گوجه فرنگی که با شرایط سخت به عمل آمده بود به خوراک دام تبدیل شده است.

کشاورزان خسارت دیده دلال ها را مقصر میدانستند و اعلام کردند محصولی که با  قیمت 100 تومان ار آنها خریداری می شود با اندکی فاصله در شهر با ده برابر قیمت به فروش می رسد  و سود محصول از آن کسانی می‌شود که در تولید محصول نقشی نداشتند و بدلیل نبود نظارت بر قیمت ها ی خرید از کشاورزان این افراد نهایت سودجویی را از این وضیت می برند.


انتهای پیام/د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.