نوشيدني هاي سنتي به کاهش تشنگي و عطش در ماه مبارک رمضان کمک کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از بجنورد،کارشناس تغذیه گفت: نوشيدني هاي سنتي مانند شربت آبليمو، خاکشير، تخم شربتي،کاسني ،سکنجبين و بيد مشک مي تواند به کاهش تشنگي و عطش در ماه مبارک رمضان کمک کند.

مهسا شمشیرگران افزود:برخي نوشيدني ها مثل شربت آبليمو باعث ترشح بزاق و احساس تشنگي را برطرف مي کند.

وی اظهار داشت:تشنگي و عطش زماني بروز مي کند که آب دفع شده از بدن بيشتر از مقدار جذب آب باشد،اگر در مرحله عطش و تشنگي بدن، کمبود آب جبران نشود،احساس ضعف، خستگي و سردرد ايجاد مي شود.

کارشناس تغذیه گفت:روزه داران درکنار نوشيدن آب در فاصله هاي بين افطار تا سحر مي توانند از نوشيدني هاي سنتي، چاي کمرنگ و آب ميوه هاي متفاوت استفاده کنند.

شمشیرگران نوشیدن یک لیوان شیر گرم به همراه مقداری بادام پوست کرده که دارای پروتئین فراوانی است در وعده سحر و همچنین دم کرده برگ خشک نعناع و يا مخلوط آن با عسل بين افطار تا سحر را به روزه داران توصیه کرد.

وی اظهار داشت:چاي نوشيدني است که به دليل داشتن مواد آنتي اکسيدان و ضد سرطان براي بدن مفيد است، اما هيچ گاه جايگزين مناسبي براي آب نيست و در این ماه باید از چای و قهوه بخاطر کافئین موجود در آن خودداری و یا کمتر استفاده کرد.

وي گفت:هنگام افطار بايد از نوشيدن آب يخ به طور ناگهاني پرهيز کرد.

کارشناس تغذیه اظهار داشت: خيس کرده تمبر هندي و مخلوط آن با عسل به صورت شربت، نوشيدني مفيدي براي رفع يبوست در ماه رمضان محسوب مي شود و همچنين از مخلوط زردآلوي تازه همراه عسل نيز به عنوان مواد غذايي مناسب جهت رفع عطش و سنگيني معده مي توان استفاده کرد.


انتهای پیام/ ا

برچسب ها: بجنورد ، رفع ، تشنگی ، نوشیدنی ، سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.