روزنامه ایندیپندنت فاش کرد وزارت کشور تونس از ماه‌ها پیش پیام‌هایی هشدار‌دهنده درباره وقوع حمله تروریستی در این کشور دریافت کرده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  اسپوتنیک؛ روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارش اخیر خود مدعی شد وزارت کشور تونس از ماه‌ها پیش درباره وقوع یک حمله تروریستی در این کشور آگاه شده بود؛ اما خبرهای دریافتی را جدی نگرفت و با سهل‌انگاری موجب بروز فاجعه تیراندازی در هتل شهر سوسه شد.

"ولید زروق،" از مقامات ارشد پیشین زندان مرکزی تونس و رئیس نهاد غیر‌دولتی "مرکب" – ناظر بر امور امنیتی مقامات تونس – به روزنامه انگلیسی گفت: وزارت کشور تونس از برخی افراد مرتبط با گروه‌های تروریستی اخباری مبنی بر انجام عملیاتی تروریستی در ماه ژوئن (خرداد) دریافت کرده بود. 

در اخباری که به دست وزارت کشور تونس رسید به نقشه تروریستی فردی اشاره شده بود که تصمیم داشت خودرویی را در یکی از شهرهای تونس به آتش بکشد. "زروق" در ادامه اظهاراتش به ایندیپندنت گفت: ما اخبار حمله تروریستی را در ماه مه (اردیبهشت) دریافت کردیم و طبق برنامه از پیش تعیین شده، این حمله در ماه ژوئن بوقوع پیوست. فقدان مسئولیت‌پذیری و گسترش فساد اداری در وزارت کشور تونس موجب شد کسی به تهدید تروریستها توجه نکند و در پایان شاهد کشته شدن 40 نفر در تیراندازی هتل شهر سوسه بودیم.

در حمله تروریستی به هتل شهر سوسه فرد مهاجم نیز با تیراندازی نیروهای پلیس کشته شد. گروه داعش مسئولیت حمله مذکور را بر‌عهده گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار