کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا برای بخش‌های شرق، جنوب شرق، جنوب غرب و جنوب کشورمان باد و گردوخاک پیش بینی شده که سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در مناطق می‌شود.

کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق شرق و جنوب کشورامین بیشینه در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه محیط زیست   گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاراندرباره وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امروز و فردا جریانات شمالی روی سواحل شمال کشور پیش بینی شده که با تقویت این جریانات، سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر، استان‌های مازندران و گلستان ضمن افزایش باد و بارش باران، گاهی با رعدوبرق همراه خواهد بود که کاهش دما را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: انتظار داریم امروز و فردا روی ارتفاعات البرز مرکزی و شرق و خراسان شمالی افزایش ابر و بارش خفیف و پراکنده داشته باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: برای بخش‌های شرق، جنوب، جنوب شرق و جنوب غرب کشورمان، برای امروز و فردا باد و گردوخاک پیش بینی شده که سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.

امین بیشینه در خصوص طوفان گردوخاک رخ داده برای امروز و فردا، گفت: شمال سیستان و بلوچستان، منطقه زابل در بعضی ساعات درگیر طوفان گردوخاک خواهند بود.

وی در خصوص وضعیت آب و هوای دوشنبه گفت: ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، برخی نواحی از شمال غرب کشور، ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش خفیف و پراکنده را خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا، در جنوب استان سمنان، شمال استان اصفهان، استان قم و مرکزی کاهش کیفیت هوا بر اثر گردوخاک را پیش بینی کرده‌ایم.

بیشینه در خصوص دمای تهران که امروز با یک درجه افزایش نسبت به دیروز به 40 درجه خواهد رسید، افزود: کمترین بیشینه‌ها مختص اردبیل 29، رشت 31 و ساری 33 درجه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کیفیت هوا ، گردوخاک ، بارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار