تبریز؛

آموزش و ترویج تاثیرگذار در افزایش بهره وری در بخش کشاورزی

رییس اداره آموزش بهره برداران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: نقش ترویج و آموزش کشاورزی در انتقال داده‌ها به کمک روش‌های مختلف ترویجی می‌توان راهنمایی‌ها و توصیه‌های لازم را به تولیدکنندگان رسانید.

آموزش و ترویج تاثیرگذار در افزایش بهره وری در بخش کشاورزیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ علی رضایی الماس افزود: بسترسازی برای افزایش بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی با افزایش امکانات در مراکز ترویجی، بستر لازم را برای انتقال دانش به روز به بهره‌برداران در قالب آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در توسعه‌ بخش کشاورزی استان، تلاش دارد با افزایش آگاهی و دانش بهره‌برداران، راه را برای ورود فنآوری‌های روز دنیا به این بخش مهیا و توان تولیدی و رقابتی بهره‌برداران را بصورت قابل توجه افزایش دهد.

 رضایی الماس ادامه داد: ترویج و آموزش کشاورزی خدمت مهمی است که از طریق آموزش به کشاورزان کمک می‌کند تا روش‌ها و فنون کشاورزی خود را اصلاح، بهره‌وری و درآمد همین‌طور سطح زندگی خود را بهبود ببخشند.

وی افزود: افزایش بهره‌وری و بهبود شرایط زندگی بهره‌برداران از طریق یادگیری پایه‌های کشاورزی نوین و دانش‌محور دور از انتظار نیست.

رضایی الماس تاکید کرد: آشنایی با راه‌های افزایش ارزش افزوده در بخش کشاورزی از طریق افزایش تولید سرانه‌ بهره‌برداران را باید از نتایج حضور در برنامه‌های آموزشی دانست.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.