بسته خبری یمن؛

از حملات نیروهای انصارالله تا ادعای العربیه در خصوص شهادت کارشناسان ایرانی

نیروهای انصارالله و ارتش یمن روز گذشته مناطق مختلفی از شهرهای مرزی نجران و جیزان عربستان را گلوله باران کردند که در پی آن شماری از نیروهای سعودی کشته و زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای انصارالله و ارتش یمن روز گذشته مناطق مختلفی از شهرهای مرزی نجران و جیزان عربستان را گلوله باران کردند که در پی آن شماری از نیروهای سعودی کشته و زخمی شدند.

خبرگزاری رسمی یمن سبأ اعلام کرد 13 موشک و خمپاره روز گذشته به شهرهای مرزی عربستان از جمله فرودگاه جیزان شلیک شد.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد: حملات نیروهای انصارالله و ارتش یمن خساراتی نیز به تجهیزات نظامی ارتش سعودی وارد کرد. این منبع تعداد نظامیان کشته شده سعودی را مشخص نکرد.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی یمن اعلام کرد: در حملات هوایی روز گذشته ارتش عربستان دست کم 16 نفر به شهادت رسیدند. در حمله هوایی نیروهای سعودی به منطقه جراف در شمال صنعا 6 نفر به شهادت رسیدند که برخی از آنها زن و کودک بودند. همچنین در این حمله 6 نفر زخمی شدند. در حملات جنگنده های سعودی به ساختمانی در شهر "بیت الفقیه" در استان حدیده یمن نیز 10 نفر به شهادت رسیدند. همچنین خبرگزاری رویترز به نقل از مسئولان محلی اعلام کرد 8 نفر از نیروهای انصارالله در انفجار کتابخانه ای عمومی در بندر حدیده به شهادت رسیدند. این خبرگزاری اعلام کرد خبرها درباره علت انفجار متفاوت است. در حالیکه برخی علت انفجار را حمله هوایی اعلام کردند، برخی دیگر گفته اند این حادثه درپی انفجار یک خودروی بمب گذاری شده رخ داده است.

جنگنده‌های سعودی همچنین کوه "فج عطان" در صنعا را بمباران کردند. خبرگزاری رسمی یمن اعلام کرد هواپیماهای سعودی ساختمانی متعلق به وزارت ارتباطات را بمباران کردند که در پی آن این ساختمان بطور کامل در آتش سوخت و خساراتی نیز به ساختمانهای مجاور وارد شد.

از سوی دیگر، خبرگزاری "د.پ.آ" آلمان به نقل از برخی منابع اعلام کرد یک خودروی بمب گذاری شده شب گذشته نزدیک اداره امنیتی شهر بیضا یمن منفجر شد. این منابع اعلام کردند هنوز خسارتهای جانی وارد شده بر اثر این انفجار مشخص نیست. هیچ گروهی نیز مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

ادعای العربیه در خصوص شهادت کارشناسان ایرانی

در خبری دیگر، شبکه العربیه مدعی شد 5 نفر از کارشناسان ایرانی در بمباران جنگنده های سعودی در استان صعده به شهادت رسیدند. العربیه مدعی شد برخی منابع در گفتگو با این شبکه اعلام کردند 5 نفر از کارشناسان ایرانی در حمله ائتلاف سعودی به یک کارخانه موشکی در شهر ساقین استان صعده یمن به شهادت رسیدند.

همچنین سخنگوی انصارالله امروز اعلام کرد مذاکراتی در مسقط، پایتخت عمان برای رسیدن به یک آتش بس انسان دوستانه در یمن در جریان است. وی در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد دیدارهایی در مسقط با حضور فرستاده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن، نماینده اتحادیه اروپا و نیز سفیر آلمان در صنعا به منظور رسیدن به یک آتش بس انسان دوستانه انجام شده است.


انتهای پیام/       

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار