رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت:‌جوانان به دلیل نبود اطلاع رسانی مناسب و نا آگاهی به وسیله‌ای برای تبلیغ نمادهای غربی و عرفانهای کاذب شده‌اند بنابراین رصد مجلس در این زمینه امری ضروری است.

محمدعلی پور مختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ با اشاره به اینکه متاسفانه آمار گرایش جوانان به نمادهای غربی و ظهور عرفان‌های کاذب نگران کننده است اظهار کرد: جوانان به دلیل نبود اطلاع رسانی مناسب و ناآگاهی از نتیجه‌ی گرایش به نمادهای غربی و انحرافی و عرفان‌های کاذب وسیله‌ای برای تبلیغ سودجویان و بیگانگان در ایران شده‌اند بنابراین رصد مجلس در این زمینه امری ضروری است.

وی افزود: غربیان و بیگانگان با هدف تخریب نسل جوان و آینده ایران و تخریب فرهنگ جامعه و با استفاده از جنگ نرم اقدام به گسترش نمادهای غربی، انحرافی و عرفان‌های کاذب در کشور می‌کنند.

پور مختار تصریح کرد: جوانان به دلیل گرایش به تنوع و جلوه گری در اذهان عمومی، دیده شدن در جامعه، برتری نگری تبدیل به الگویی غربی با استفاده از ابزارهای بیگانه و عرفان‌های کاذب می‌شوند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طرح‌ها و پیشنهادات مختلفی در این خصوص ارائه شده است و برخی از این طرح‌ها در کمیسیون اصل 90 در دست مطالعه و بررسی است اما در حال حاضر این امر از طریق دستگاههای متولی امور فرهنگی و مرکز پژوهشهای ارتباطی صورت می‌گیرد.

وی در پایان گفت: در  حال حاضر مرکز پژوهش‌ها طرحی را به مجلس پیشنهاد داد و مجلس این طرح را به دستگاههای دولتی ابلاغ کرد اما در تلاشیم یک طرح متمرکز برای مقابله و برخورد با این معضل ارائه دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.