«هیچ کس نبود بیدارمان کند» یک نمایش ایرانی بود اما طراحی صحنه بسیار ساده ، خوب و مطابق با نمایش است بی آنکه بخواهد از کلیشه های رایج نمایش های سنتی و ایرانی استفاده کند.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی، محمد رضا خاکی بعد از تماشای نمایش«هیچ کس نبود بیدارمان کند» در رابطه با این نمایش گفت:نمایش هایی را که در این مدت  می بینیم همه خلق الساعه  هستند و برداشت یا دریافت از متونی هستند که اصل و بنیاد آن ها مشخص نیست. من بعد از مدتها نمایشی دیدم که در آن با مضمون و شخصیت پردازی آن احساس آشنایی کردم. به نظر من پیام دهکردی و محمد امیر یار احمدی توانستند متنی را به وجود آورند که مشکلات رایج متون این روزهای تئاتر  را ندارد. این متن دارای کلام و بافت خاص خود است که برای مخاطب قابل تامل است.

وی  در رابطه با استفاده از گویش محلی در این نمایش گفت: در بخش های از نمایش کارگردان  از یک لحن محلی استفاده کرده است این استفاده بسیار به جا و مناسب بوده است زیرا برخلاف نمایش های رایج تلاشی برای بردن نمایش به سمت یک نمایش فولکلور نشده است.

وی در رابطه با طراحی صحنه این نمایش گفت: «هیچ کس نبود بیدارمان کند» یک نمایش ایرانی بود اما طراحی صحنه بسیار ساده ، خوب  و مطابق با نمایش است بی آنکه بخواهد از کلیشه های رایج نمایش های سنتی  و ایرانی استفاده کند.

این استاد و مدرس داتشگاه در پایان یکی از مهمترین  ویژگی های این نمایش را این گونه بیان کرد: تئاتر ما درحال حاضر نیازمند یک دراماتوژی ایرانیست و باید متونی اجرا شود که با فضای فکری، ذهنی و اجتماعی مردم ما نزدیک باشد. تئاتر های این روزهای ما برداشتی شتاب زده ازتصاویر فضای مجازیست  و این امر مسئله  ایی هشدار دهنده است. در صورتی که این تئاتر نشانگر تفکر خاصیست. من از دیدن این نمایش لذت بردم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار