به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایسنا، بزرگترین خودروسازان ژاپن طی چند دهه گذشته در خارج این کشور کارخانههایی ساخته و بیشتر خودروهایشان را در بازارهای خارجی میفروشند. بزرگترین بازار هوندا آمریکاست که حدود یک سوم از فروش جهانی این شرکت را تشکیل میدهد. هوندا نخستین خودروساز ژاپنی بود که تولید خودرو در آمریکا را در سال 1982 آغاز کرد.
بسیاری از کارمندان این شرکت انگلیسی صحبت میکنند با اینهمه این شرکت اسناد داخلی زیادی را به زبان ژاپنی تهیه کرده و تنها در صورت نیاز آنها را ترجمه میکند. بعضی از نشستهای داخلی حتی نشستهایی که در ارتباط با موضوعات جهانی برگزار میشوند، به ژاپنی هستند و نتایج آنها بعدا برای غیرژاپنی زبانها منتشر میشوند.
تحت سیاست جدید هوندا، تا سال 2020 همه مدیران ارشد این شرکت باید به انگلیسی تسلط کافی داشته باشند و اسناد داخلی به انگلیسی تهیه خواهند شد و برای کارمندان کلاسهای آموزش زبان انگلیسی برگزار میشود.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، نیسان موتور، رقیب ژاپنی هوندا سیاست رسمی در این خصوص ندارد اما از نظر بین المللی شدن از هوندا جلوتر است. از میان 50 مدیر ارشد نیسان، 20 نفر از جمله کارلوس قصن، مدیرعامل این شرکت که یک فرانسوی لبنانی تبار متولد برزیل است، غیرژاپنی هستند.
نیسان با خودروساز فرانسوی رنو از سال 1999 شراکت داشته است. در مقابل همه 36 مدیر ارشد هوندا بجز یک نفر که یک برزیلی ژاپنی تبار است، ژاپنی هستند.
انتهای پیام/