رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

لزوم بازتعریف نظام مالی در کشور/ بانک‌ها فقط به فکر افزایش سود خود هستند

جلال پور با اشاره به اینکه شرایط بانکی کشور همراه با شرایط توسعه اقتصادی نیست، گفت: ساختار مالی و نظام مالی در کشور باید به طور کلی بازتعریف شود.

محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: متأسفانه شرایط بانکی کشور همراه با شرایط توسعه اقتصادی نیست.

وی افزود: حرف ما این است که اگر بانک‌ها متولی بخش تولید هستند باید به شیوه دیگری عمل کنند و اگر بانک‌ها متولی تولید نیستند نباید این پیکان را به سمت بانک‌ها نشانه گرفت که شما باید از تولید حمایت کنید.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: امروز بانک‌ها یک ترازی دارند که باید در پایان سال سود را نشان دهد و در نهایت خودشان نیز باید به بانک مرکزی سود بدهند و این شرایط موجب شده که بانک‌ها به دنبال انتفاع در تولید و در توسعه صنعتی باشند.

وی ادامه داد: نباید همه مشکلات و نیازهای صنعت را به بانک‌ها ارتباط داد.

جلال‌پور تأکید کرد: صحبت ما با مسئولین این است که ساختار مالی کشور و نظام مالی باید به طور کلی بازتعریف شود و بررسی شود که در حمایت از تولید و توسعه اقتصادی کدامیک از بانک‌ها مانند بانک‌های تخصصی و یا توسعه‌ای می‌توانند نقش ایفا کنند.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران بانک‌های تجاری فقط به تراز مالی خودشان نگاه می‌کنند و در پی منفعت خود هستند.

وی تصریح کرد: مسئله نظام بانکی یک مسئله جدی برای بخش خصوصی است چرا که از یک طرف بانک‌ها به دنبال سود پایان سال خود هستند و از طرف دیگر صحبت از توسعه صنعتی می‌شود که این دو مورد با یکدیگر همخوانی ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۲ تير ۱۳۹۴
احسنت ب این شخصیت
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۰:۰۰ ۱۲ تير ۱۳۹۴
وقتی روسای بانک ها را از غیر متعهد ها انتخاب میکنید همین هم به سر مردم میاد. همه مسئولین به بن بست میرسن ننه من غریبم را شروع میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۰۸:۱۹ ۱۲ تير ۱۳۹۴
کار اول عدم تبدیل ذلارهای نفتی به ریال در بانک مرکزی - دوم تخصیص درصدی از درامد های نفتی به یارانه بدون تبدیل به ریال و قرار دادن ان در اختیار بانکهای عامل - سوم تخصیص بخشی از درامدهای نفتی به هزینه های ارزی دولت - جهارم پس انداز بخش دیگر در بانکها ی داخلی بابهره و قرار گرفتن این ارز به صورت وام به بخش خصوصی- باید یکبار وبرای هیشه تکلیف این پول سیاه را مشخص کرد
آخرین اخبار