مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اهمیت مسائل روانی و مشاوره‌ای در بین دانش‌آموزان که حتی اثرات آن بر شرایط تحصیلی و شغلی آینده‌شان اثر گذار است، 740 مرکز مشاوره‌ای در سطح کشور ایجاد شده است.

ضرورت توجه بیشتر به خدمات مشاوره‌ای مدارسابوالقاسم عیسی مراد مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: اکنون با توجه به پیگیری های انجام شده در حوزه کارهای تربیتی و مشاوره‌ای تحصیلی دانش‌آموزان دچار مشکلات روانی و رفتاری که می‌تواند منجر به آسیب‌های تحصیلی، شغلی، سازشی شوند، شناسایی شدند و در این زمینه توانمندی‌‌سازی بیش از پیش انجام خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون 740 هسته مشاوره‌ای در سراسر کشور وجود دارد و 250 مرکز مشاوره‌ و 32 مرکز خدمات روانشناسی در استانها وجود دارد.

مدیر کل امور تربیتی در پایان ادامه داد: نوع شناسایی این دانش‌آموزان بر اساس آزمون‌های انجام شده، مشخص می‌شود. این آزمون‌ها میزان نگرانی‌، استرس و مسائلی از این قبیل را بررسی می‌کند و بر اساس شاخص‌ها، متولیان به آنالیز نتایج و پیگیری‌های لازم اقدام می‌کنند.

گفتنی است، پیش از این هم اقدامات مشاوره‌ای و روانشناختی درباره وضعیت دانش‌آموزان انجام می گرفت اما شرایط چندان مناسبی را نداشتند به ویژه مدارس دولتی که بسیاری از مدارس حتی مشاوره هم ندارند و یا اگر هم داشته باشند نسبت به تعداد دانش‌آموزان کم است.

چالش جدی که مدارس بیشتر با آن روبرو هستند در دبیرستان‌های پسرانه است که این مشکلات تنها به مسائل تحصیلی محدود نمی‌شوند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار