اصفهان؛

5 هزار دانش آموز ابتدایی کاشانی سنجش سلامت می شوند

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش کاشان از آغاز فعالیت پایگاه سنجش سلامت 5 هزار دانش آموز اول ابتدایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهانعفت پدرام فر، گفت:این پنج هزار نوآموز برای ورود بهسال اول ابتدایی از 25 خرداد تا پایان مرداد سنجش سلامت می شوند.

وی، انجام تست هوش، سنجش بینایی و شنوایی نوآموزان را از معاینات سه پایگاه سنجش سلامت در کاشان برشمرد و افزود:نتیجه سنجش برای اولین بار در قالب دفترچه الکترونیک سلامت ثبت می شود.

به گفته وی،طرح سنجش سلامت در 2 مرحله مقدماتی و تخصصی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان اجرا می شود.

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش کاشان افزود: مرحله مقدماتی شامل ارزیابی بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، توده بدنی، وزن و قد، غربالگری اختلالات دهان و دندان است.

پدرام فر اظهار داشت: به گفته وی، اضافه وزن، بیشترین مورد شایع در بین دانش آموزان بر اساس گزارشهای سنجش سلامت در سال های اخیر است که برای رفع آن جشنواره های ورزش صبحگاهی و المپیاد درون مدرسه ای با هدف تشویق دانش آموزان به ورزش و افزایش تحرک آنها برگزار می شود.

وی با اشاره به ضرورت پیگیری مشکلات ویژه‌ای که در بین دانش آموزان مشاهده می‌شود، گفت: این گروه از دانش آموزان با کسب اطلاع از خانواده ها در زمان ثبت نام به صورت محرمانه شناسایی و آموزش‌هایی به معلمان و خانواده‌های آنها در این زمینه ارائه می‌شود.

به گفته وی، معاینه دانش آموزان سال اول متوسطه نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در طول سال تحصیلی انجام و برای دانش آموزان این طرح شناسنامه سلامت تکمیل می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش کاشان اجرایطرح سنجش سلامت دهان و دندان دانش آموزان با همکاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان را تاکید کرد و گفت: بخشی از این طرح در قالب فلورایدتراپی به صورت رایگان انجام می شود.

پدرام فر در پایان تصریح کرد: جشنواره تغذیه سالم و غذاهای بومی و محلی نیز در راستای توجه به تغذیه سالم در مدارس با هدف انتقال آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق مشارکت دانش آموزان در مدارس برگزار می شود.  

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.