مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: اجرا و نصب اين نوع نيوجرسي براي نخستين بار در سطح کشور عملياتي و در ديگر محورهاي جاده اي کشور آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران قم؛ داوود طلوعی مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: پروژه اجرای نیوجرسی‌های مفصلی با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال در کشور به صورت همزمان در سه استان تهران، قزوین و قم آغاز شده و در نخستین اقدام در استان اجرای این نوع نیوجرسی در هشت کیلومتر از جاده قدیم قم - تهران آغاز شده است.

طلوعی ویژگی مهم این نیوجرسی رانوعی کاهش درشدت حوادث دانست وافزود: طول اين نوع نيوجرسي شش متر است و داراي وزني بالغ بر پنج تن مي باشد و مي تواند از خروج خودرو از شدت حوادث بکاهد. 

وی ابراز داشت: اجرای نیوجرسی مفصلی حدفاصل کیلومتر 15 تا 30 جاده قدیم قم - تهران انجام می شود و در هشت کیلومتر از این مسافت در نقاط لازم شاهد اجرای نسل جدید نیوجرسی خواهیم بود.

 مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قم بیان داشت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال انجام می شود و حداکثر تا دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

طلوعی افزود: ایمنی بالاتر مهمترین خصوصیت نیوجرسی‌های مفصلی است و این نیوجرسی ها در حوادث احتمالی حالت انعطاف و پیوستگی بیشتری خواهد داشت.

وی یادآور شد: با توجه به آیین نامه های جدید وزارت راه و شهرسازی استفاده از این نوع نیوجرسی ها باید در عملیات های راهداری مورد استفاده قرار گیرد و از این پس در پروژه های جدید در سایر محورهای استان نیز از نیوجرسی های مفصلی استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: قم ، اجرا ، نیوجرسی ، مفصلی ، کاهش ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.