سرپرست موسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوی گفت: پيش بینی می‌شود 7 هزار تن چغندر قند از اراضی کشت و صنعت نمونه استان قدس رضوی برداشت شود.

به گزارش حوزه کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرپرست موسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوی گفت: پيش بینی می‌شود 7 هزار تن چغندر قند از اراضی کشت و صنعت نمونه استان قدس رضوی برداشت شود.

اورعی ادامه داد: کشت این محصول با استفاده از دستگاه بذرکار پنوماتیک چغندر قند انجام شده است و از اوایل آبان ماه سال جاری برداشت آن آغاز می‌شود.

اورعی زارع با اشاره به روش آبیاری این محصول خاطرنشان کرد: 70 هکتار از اراضی زیر کشت به روش قطره ای و 30 هکتار نیز به روش نواری آبیاری می‌شود.

وی گفت: استفاده از روش های آبیاری تحت فشار قطره ای و نواری، کشت به موقع و استفاده از بذرهای اصلاح شده، از جمله اقداماتی است که به منظور افزایش تولید صورت گرفته است.

اورعی  با اشاره به اینکه عیار چغندرقند در این موسسه مناسب و بالای 18 است، افزود: برای افزایش عیار چغندرقند عواملی از قبیل انتخاب بذر مناسب، انجام شخم مناسب برای جلوگیری از چند شاخه شدن ریشه، رعایت تراکم مطلوب بوته، انتخاب تاریخ دقیق کاشت، تغذیه اصولی گیاه، استفاده از ریزمغذی‌ها، انجام آبیاری به موقع و صحیح و حمل به موقع چغندرقند به کارخانه مؤثر است.

سرپرست موسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه از کشت نشاء چغندر قند برای نخستین بار در این موسسه در مساحت حدود 3 هکتار خبر داد  و اظهار کرد: با توجه به اینکه چغندر قند محصولی با مصرف آب بالاست، با کشت آن به روش نشاء نرسرینگ، میزان مصرف آب بسیار کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کشاورزی ، چغندر ، هکتار ، اراضی ، بذر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار