معاون اول رییس جمهور:

ارتباطات و فناوری اطلاعات شاه‌بیت و نقطه اصلی توسعه ایران است

معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه رشته ارتباطات و فناوری اطلاعات باید شاه‌بیت و نقطه اصلی توسعه آینده ایران باشد گفت: به هیچ دلیلی نباید برای زیرساخت‌های کشور در آی تی و آی سی تی محدودیت ایجاد کنیم.

ارتباطات و فناوری اطلاعات شاه‌بیت و نقطه اصلی توسعه ایران استبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، "اسحاق جهانگیری" عصر روز سه شنبه در مراسم بهره‌برداری از پروژه توسعه لایه انتقال شبکه زیرساخت کشور با تبریک پیشاپیش میلاد امام حسن مجتبی(ع)و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، از دست اندرکاران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت به خاطر کارهای بزرگ انجام شده قدردانی کرد.

وی پروژه "تلاش"را کاری ارزشمند و بزرگ دانست که با تلاش فشرده مهندسین و کارشناسان شرکت ارتباطات زیرساخت صورت گرفته و توانسته‌اند در مدت زمانی کوتاه ،کاری بزرگ انجام دهند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ما نمی‌توانیم خود را از صحنه علم و فناوری روز دنیا کنار بکشیم، خاطرنشان کرد: نباید به دلیل برخی تهدیدات که در فناوری اطلاعات وجود دارد، بهره‌برداری و استفاده از این دانش را محدود کرده و جامعه ایران را از یک امکان بزرگ محروم کنیم.

جهانگیری با اشاره به انقلاب و تحولی که در عرصه اطلاعات در جهان صورت گرفته، تصریح کرد: این تحولات به طور کامل در همه ابعاد زندگی و در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی مردم دنیا اثر گذار شده و امروز هر کشوری که از این تحولات عقب بماند دیگر از مسیر توسعه و پیشرفت باز مانده است.
وی با تاکید براینکه اقتصاد، اشتغال، فرهنگ و سیستم حکمرانی و نحوه اداره جامعه ما نیازمند یک تحول است، افزود: با این روش‌هایی که ما داریم بنگاههای اقتصادی‌مان را اداره می کنیم، نخواهیم توانست به تولید ناخالص داخلی متناسب با شأن و جایگاه ملت ایران دست پیدا کنیم.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: اقتصاد ایران جزو بیست اقتصاد بزرگ دنیاست و برای دگرگونی و تحول در این اقتصاد نیازمند آن هستیم که با تکیه بر آی تی و آی سی تی که پیشران اصلی توسعه هستند، زمینه تحول را فراهم آوریم.

جهانگیری اضافه کرد: اگر می‌خواهیم دولتی پاسخگو، شفاف و خدمات رسان به مردم داشته باشیم باید به طور ویژه به بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات توجه کنیم و در این راستا دولت تدبیر و امید مصمم است نسبت به توسعه فناوری اطلاعات اقدام کند.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت یازدهم برای استقرار کامل دولت الکترونیک در نظام اجرایی و نیز راه اندازی دولت همراه گفت: وقتی مردم می‌توانند با استفاده از تلفن‌های همراه و بهره‌گیری از فناوری اطلاعات امور اجرایی خود را انجام دهند، نباید شرایط به گونه‌ای باشد که برای انجام هر کار اداری روزها سرگردان شوند و مانیز حق نداریم مردم را در استفاده از این امکانات محدود کنیم.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به نیروهای جوان و تحصیلکرده کشور که جمعیت زیادی را تشکیل می دهند، بر لزوم بهبود فضای کسب و کار برای این جوانان تاکید کرد و افزود: اگر شرایط کسب و کار به خصوص در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم شود نه تنها جوانان داخل کشور بلکه حتی ایرانیان مقیم خارج نیز می توانند در این زمینه فعالیت داشته باشند.

جهانگیری در ادامه با بیان اینکه سهم آی تی و آی سی تی در تولید ناخالص داخلی کشور ناچیز است گفت: البته سهم این بخش قابل افزایش است و اگر وعده داده شده توسط وزیر ارتباطات مبنی بر ایجاد صد هزار شغل در این بخش برای سال جاری محقق شود در حقیقت یک کار فوق العاده به انجام رسیده است.

وی با یادآوری اینکه 70 درصد جمعیت ایران در سن کار و تولید هستند و بخش زیادی از این جمعیت،جوان و تحصیلکرده می باشند افزود: این موضوع به معنای آن است که ایران فرصت مناسبی برای جهش و توسعه دارد.

معاون اول رییس جمهور بر ضرورت تکمیل زیرساخت‌ها، ایجاد بستر مناسب برای حضور و فعالیت بخش خصوصی و نیز تولید محتوا در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد و افزود: دولت مصمم است زیرساخت‌های لازم در این بخش را فراهم کرده و شرایط را برای مشارکت بخش خصوصی تسهیل نماید.

گفتنی است در این مراسم با حضور معاون اول رییس جمهور شبکه ارتباطی استان‌های خراسان رضوی، فارس و آذربایجان شرقی از طریق ارتباط زنده تلویزیونی مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار