رئیس سازمان صنعت و معدن همدان از صادرات 33 میلیون دلار در بخش صنعت و معدن این استان خبر داد.

صادرات 33 میلیون دلاری صنعتی و معدنی از استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از همدان؛حمیدرضا متین گفت: امسال در این بخش  11 میلیون دلار با 194هزار تن کالا از همدان به سایر کشورها صادر شده ولی در مقایسه با پارسال صادرات صنعت و معدن همدان ۱۹ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه 23 کالای صادراتی در  بخش صنعت و معدن استان همدان صادر می شود افزود: مهم ترین مقصد صادرات ما در این بخش کشورهای ایتالیا، عراق، سوئد، ترکمنستان، مصر و افغانستان هستند.

رئیس سازمان صنعت و معدن همدان با اشاره به اینکه بخش صنعت و معدن با 54 درصد از کل صادرات استان بیشترین سهم صادرات را دارد افزود: ما امسال 7 میلیون و 890 هزار دلار سیمان در دو ماهه امسال از استان همدان به سایر کشورها صادر شده است.

متین با اشاره به اینکه سیمان مهمترین کالای صنعتی و معدنی صادراتی استان به شمار می رود اظهار داشت: سیمان 36 درصد از کل صادرات  این بخش استان را تشکیل می‎دهد و در مقایسه با مدت مشابه  پارسال صادرات آن 18 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: کلینکر با صادرات یک میلیون و 146 هزار دلار، سالامبور گوسفندی با صادرات 156 هزار دلار، بالاست مهتابی با 389 هزار دلار و شور و ترشیجات با 454 هزار دلار از دیگر اقلام عمده صادراتی این بخش هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان صادرات بخش معدن استان همدان را 32 هزار دلار اعلام کرد و گفت: این بخش شامل 2 قلم کالا بوده که به کشور عراق صادر شده و مهمترین آن سنگ آهن است که عمده صادرات این بخش را به خود اختصاص داده است.

متین بیان کرد: صادرات در بخش مواد شیمیایی 497 هزار دلار بوده که شامل 4 قلم کالا شده و به کشورهای چین، ترکیه، پاکستان، عراق و اتیوپی صادر شده است که مهمترین کالا رزین به ارزش 135 هزار دلار است.

انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.