فرانسه دو نفر از سربازان خود را به اتهام اذیت و آزار جنسی کودکان در بورکینافاسو از خدمت معلق کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانسه 24، وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد دو نفر از سربازان فرانسوی که در بورکینافاسو مشغول خدمت بودند به اتهام اذیت و آزار دو کودک بورکینافاسویی از خدمت معلق شدند.

افشای ماجرای اذیت و آزار کودکان بورکینافاسویی باعث خشم مردم این کشور شد. این خبر در یک روزنامه انگلیسی منتشر شد. 

یکی از دو کودکی که مورد تجاوز سربازان فرانسوی قرار گرفت، دختر بچه ای 5 ساله است. پدر این کودک دوربینی را در صحنه جرم پیدا کرد که حاوی تصاویر دخترش بود.  این تصاویر مربوط به لحظات تجاوز به این دختر بچه است. پدر کودک پس از دیدن این تصاویر به سفارت فرانسه رفت و موضوع را به اطلاع آنان رساند. در پاسخ، پلیس تحقیقات ویژه ای را در این خصوص آغاز کرد. وزارت دفاع فرانسه نیز تحقیقات جداگانه ای در این خصوص آغاز کرده است.

در حال حاضر 220 سرباز فرانسوی در بورکینافاسو مستقر هستند. آنها برای اجرای عملیات مبارزه با تروریسم به این کشور آمده اند. در جمهوری آفریقای مرکزی نیز 900 سرباز فرانسوی مستقر هستند. آنها نیز متهم به اذیت و آزار جنسی کودکان هستند. 

گروهی از کودکان جمهوری آفریقای جنوبی مدعی شدند در دسامبر 2013 (آذر 1392) و ژوئن 2014 (خرداد 1393) مورد اذیت و آزار جنسی سربازان فرانسوی قرار گرفتند. 14 نفر از سربازان فرانسوی که در این ماجرا نقشی داشته اند، تحت بازجویی قرار دارند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار