مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان از تحویل یک قطعه پرنده چنگرتوسط دو کودک و جوان زنجانی به اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از زنجان؛ به نقل از روابط عمومی ،قربانعلی محمدپور گفت: امروز یک قطعه پرنده چنگرتوسط دو کودک و جوان زنجانی به اداره محیط زیست زنجان تحویل گردید.

وی افزود: چنگر پرنده ای است آبزی از خانواده یلوه با سری کوچک و بدنی فربه با پر وبالی به رنگ سیاه که اغلب در حاشیه آبهای کم عمق و مسطح دیده می شود و زیستگاه آن در باتلاقها ومرداب‌ها و نیزارهای کنار ماندابها ، کانالها و رودخانه ها زندگی می‌کند.

وی ادامه داد: این پرنده آشیانه خود را در میان گیاهان کنار حاشیه آبها می سازد و بیشتر از گیاهان آبزی و دانه‌ها، برگها، جوانه ها و از حشرات و نرم تنان لابه لای نی ها و ساقه و برگ گیاهان و همچنین از جوندگان و پرندگان کوچک تغذیه می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن تشکر از این دوستداران محیط زیست گفت: انتظار داریم هم استانی های عزیز در صورت مشاهده حیوانات و پرندگان با نزدیکترین واحد محیط زیست استان اطلاع داده و یا با شماره تلفن 33554001 تماس حاصل نمایند تا در این زمینه اقدام لازم صورت پذیرد.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: قطعه ، پرنده ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.