ابراز نگرانی آلمان از افزایش تعداد گروه‌های افراطی در این کشور

رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان مدعی شد این کشور در معرض تهدیدات جدی از سوی گروه‌های افراطی قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه صهیونیستی جروزالم پست؛ "هانس جورج ماسن،" رییس آژانس اطلاعات داخلی آلمان، افزایش اعضای گروه‌های افراطی در این کشور را نگران‌کننده توصیف و اعلام کرد: در سال 2014 (1393) اتباع آلمانی که در عضویت گروه‌های افراطی بودند 43 هزار و 890 نفر شناسایی شدند، حال آنکه  این آمار در سال قبل از آن 43 هزار و 190 نفر بود.

"ماسن" در این باره گفت: گروه‌های افراطی بزرگترین خطر تهدید‌کننده در آلمان هستند. کشور ما در تیر‌رس گروه‌های تروریستی قرار گرفته است.

آلمان به تبعیت از اتحادیه اروپا نام جنبش حزب الله لبنان و جنبش حماس غزه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است. رییس آژانس اطلاعات داخلی آلمان با استناد به همین موضوع مدعی شد: 950 عضو فعال حزب الله و 300 عضو حماس در آلمان حضور دارند که از جمله مهمترین نگرانی‌های ما به حساب می‌آیند. همچنین تعداد عناصر افراطی شناسایی شده در آلمان از 5 هزار و 500 نفر در سال 2013 (1392) به 7 هزار نفر در سال 2014 (1393) افزایش یافته است. این افراد دارای خطرات بالقوه‌ای برای کشور هستند زیرا با اغفال جوانان، برای گروه داعش در سوریه و عراق نیروی تازه نفس اعزام می‌کنند.

این مقام آلمانی در ادامه نسبت به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد و گفت: حماس خواستار نابودی اسرائیل و یهودیان است. نباید اجازه بدهیم آنها احساسات یهودی ستیزی را در جهان گسترش دهند. 

دلیل نگرانی مقامات آلمان از فراگیر شدن احساسات ضد صهیونیستی، افزایش تعداد گروه‌های حامی فلسطین در این کشور است. آلمانی‌های مخالف با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بارها تظاهرات گسترده‌ای علیه این رژیم برپا کردند و ادامه این وضع می‌تواند تاثیر منفی بر روابط برلین – تل‌آویو بگذارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار