واعظی خبرداد:

آماده سازی زیرساخت شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زیرساخت شبکه ملی اطلاعات تا پایان امسال آماده می شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح پروژه تلاش(پروژه توسعه شبکه انتقال زیرساخت کشور)که عصر امروز(سه شنبه) برگزار شد با بیان اینکه باید به ict کشور یک نگاه اقتصادی داشت ،اظهار کرد: در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا ict را به عنوان  پیشران توسعه خود انتخاب کرده اند و ما نیز به دنبال توسعه ارتباطات در کشور هستیم به همین منظور سال گذشته توسعه زیرساخت کشور در اولویت ارتباطات کشور بود که با طراحی های انجام شده به منظور اجرای پروژه های مختلف امروز اولین پروژه به عنوان پرو‍ژه  تلاش به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه در سال جاری اولویت ما تولید محتوا است،افزود:سیاست ما این است که تکدی گری نکنیم و بخش خصوصی را وارد عرصه ی توسعه ارتباطی کشور کنیم. 

واعظی به آخرین پیگیری ها در خصوص اجرای شبکه ملی اطلاعات پرداخت و تصریح کرد: زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد اما این زیرساخت ها کافی نیست و باید در زمینه ی محتوا نیز اقداماتی انجام دهیم.

وی اضافه کرد: در ابتدای دولت یازدهم 10 هزار اپلیکیشن داخلی در کشور تولید شده بود که هم اکنون این رقم به 25 هزار اپلیکیشن رسیده است که می توان گفت تولید محتوای بومی در کشور روند رو به رشدی دارد.

واعظی با اشاره به توسعه ی ارتباطات و فناوری اطلاعات در 15 سال اخیر گفت: تعداد موبایل های فعال در دنیا در سال 2000 738 میلیون بوده که در سال 2015 این تعداد به هفت میلیارد رسید.همچنین تعداد مشترکان اینترنت که در سال 2000 ،400 میلیون برآورد می شد در حال حاضر به 3 میلیارد رسیده است.
 
وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات در ادامه تصریح کرد:بازار فعلی فناوری اطلاعات کشور هم اکنون 2 هزار میلیارد تومان برآورد می شود که این رقم باید به 60 هزار میلیارد تومان توسعه پیدا کند.
 
واعظی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل شورای عالی فناوری اطلاعات در حوزه دولت الکترونیک توسط رئیس جمهور عنوان کرد:دولت موبالی در کشور تا پایان دولت یازدهم راه اندازی می شود وامیدواریم در سال جاری دولت همراه اجرا شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار