معاون سرمایه انسانی صدا و سیما گفت: غرب در جریان مذاکرات هسته‌ای دو راهبرد رسانه‌ای دارد که در صورت شکست مذاکرات یک اجماع جهانی و در صورت رسیدن به توافق سرخوردگی ملی را در پی داشته باشد.

اجماع جهانی علیه ایران و تحقیر غرور ملی دو راهبرد رسانه‌ای غرب استدکتر علی‌اصغر جعفری معاون سرمایه انسانی سازمان صدا و سیما در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران گفت: غرب در جریان مذاکرات هسته‌ای دو رویکرد رسانه‌ای را در دستور کار قرار داده است؛ اولین رویکرد آن است تا این گونه القا نماید که غرب حاضر به گفتگو با ایران شده و پای میز مذاکره آمده است اما این ایران بود که به اصطلاح زیر همه چیز زده و قواعد بازی را به هم ریخته و خواسته‌های غیر منطقی را پیگیری کرده است.

وی افزود: این رویکرد تا آخر مذاکرات در دستور کار جبهه رسانه‌ای استکبار قرار گرفته است، هدف غرب در این رویکرد این است که افکار عمومی جهان را با استفاده از موج رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی قرار دهد به گونه‌ای که همه دنیا اعم از کشورهای منطقه و مسلمان تا سایر ملت‌ها این طور در ذهنشان نقش ببندد که چرا ایران تمکین نمی‌کند و خواسته‌های زیاده‌خواهانه دارد؟

کارشناس ارشد مطالعات امنیت ملی ادامه داد: آنها به زعم خود با این کار می‌خواهند تا در صورت عدم رسیدن به توافق افکار عمومی جهان را با این راهبرد در مقابل جمهوری اسلامی قرار دهند تا زمینه تصویب قطعنامه‌های بیشتر در شورای امنیت و نیز اعمال تحریم‌های دیگر توسط استکبار فراهم شده و یا شاید با آن  اجماعی برای مقابله با ایران را تشکیل دهند.

معاون سرمایه‌ انسانی رسانه‌ ملی، راهبرد دوم رسانه‌ای غرب پیرامون مسئله هسته‌ای را برنامه‌ای هدفمند بعد از توافق احتمالی دانست و گفت:  با رفتارهای طرف مقابل و استراتژی رسانه‌ای آنها این‌طور به نظر میرسد که غرب در صورت رسیدن به توافق احتمالی هم برنامه‌ دیگری  را در دستور کار رسانه‌های خود قرار داده است تا بر موفقیت ملت ایران که حاصل بیش از دو دهه پایداری و استقامت است  سرپوش گذاشته یا آن‌را کم رنگ حلوه دهد.

وی هدف از این راهبرد را تحقیر روحیه ملی و ایجاد سرخوردگی در احاد جامعه دانست و افزود: استکبار در صورت رسیدن به توافق نیز با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ای خود تلاش خواهد کرد تا خود را پیروز میدان مذاکرات و ایران را شکست خورده آن قلمداد کند و با این روش این طور نشان دهد که پس از بیست سال مقاومت آخر چیزی نصیب کشورمان نشد و این ایران بود که پای میز مذاکره آمد و در آخر هم دست خود را بالا برد و در مقابل جبهه غرب وادار به تسلیم شد.

معاون سرمایه انسانی صدا و سیما در این باره به نقش بسیار تعیین کننده رسانه‌های داخلی اشاره کرد و گفت: به موازات تحرک دستگاه دیپلماسی، رسانه های داخلی و به ویژه صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران وارد این میدان شدند و با رساندن پیام جمهوری اسلامی ایران به ملت‌های منطقه و کشورهایی که کیلومترها دورتر از جغرافیای ما هستند تلاشهای رسانه‌ای غرب را تا حد زیادی ناکام گذاشتند.

جعفری همچنین به نقش ویژه رسانه ملی در تنویر افکار عمومی کشور در همین رابطه اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه‌ها و خصوصا صدا و سیما در داخل با فعالیت گسترده خود سعی کردند تا در مقابل تهاجم نرم دشمن که به دنبال ایجاد اختلاف،تردید و نا امیدی در جامعه است نسبت به خنثی سازی هجمه رسانه‌ای آنان اقدام موثر و کارآمدی انجام دهد که خوشبختانه در این مسیر نا حد زیادی موفق عمل شده است.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار