رئیس مجلس خبرگان با اشاره به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: این وظیفه نظام است؛ یعنی وظیفه نیروی انتظامی و قدرت حاکمه است که برخورد فیزیکی باید با رعایت مراتب و درجاتی که دارد انجام شود.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران ؛ آیت الله "محمد یزدی" رئیس مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با رادیو  پیک بامدادی اظهار داشت: خدای‌ناکرده اگر در روز مبارک ماه رمضان برخلاف قواعد شرعی و برخلاف حتی حکم انتظامی روزه‌ خواری انجام شو،د باید تذکر داده شود.

رئیس مجلس خبرگان با اشاره به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر عنوان داشت: این  وظیفه نظام است؛ یعنی وظیفه نیروی انتظامی و قدرت حاکمه است که برخورد فیزیکی باید با رعایت مراتب ودرجاتی که دارد انجام شود.

وی تاکید کرد:  خوشبختانه یک قانونی هم اخیراً در مجلس شورای اسلامی تصویب و در شورای نگهبان تائید شد و اشکالاتی  هم داشت که اصلاح شد و تائید شد و رئیس محترم مجلس به رئیس‌جمهور محترم ابلاغ کردند.

آیت الله یزدی ادامه داد: رئیس‌جمهور از نظر اجرا یک مشکلاتی به نظرشان رسیده بوده که نامه‌ای به  مقام معظم رهبری نوشتند و  معظم له هم نامه را ارجاع می‌دهند به هیئت حل اختلاف که فعلاً در سیستم ما موظف هستند مواردی که بین قوای سه‌گانه مسئله‌ای مورد اختلاف قرار می‌گیره اون هیئت حل اختلاف که به ریاست آیت‌الله شاهرودی است  بررسی می‌کنند و نتیجه را و  بالاخره ابلاغ می‌کنند.

وی گفت:  این قانون هم اشکالاتی اجرایی که به نظر رئیس‌ جمهور محترم بوده در آن جلسه هیئت حل اختلاف برخی از موارد اصلاح شد، ابلاغ می‌شود.

رئیس مجلس خبرگان ادامه داد: بنابراین امر به‌ معروف و نهی ازمنکر هم فرهنگ‌سازی نمی‌خواهد وظیفه هر مسلمانی است و  دولت محترم در درجه اول باید از درون خودش شروع کند؛ یعنی از بیمارستان‌ها، از دادسراها، از گردشگری‌ها، از بوستان‌ها، از فرودگاه‌ها و جاهایی که زن و مرد بطور طبیعی رفت‌ و آمد دارند و اگر اراده جدی باشد یقینا انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار