ناخدا جمالی در تلاطم گرداب مالی؛

سکاندار سایپا سر کلاس خودروشناسی/ ابداع پست‌های جدید توسط مدیرعامل سایپا

جمالی در همان روزهای ابتدایی حضورش در سایپا، رُک و پوست کنده به نارنجی‌های جاده مخصوص گفته که تخصصی در امور تولید و فوت و فن خودروسازی ندارد.

 به گزارش خبرنگار حوزه صنعت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، می‌گویند مردم چهار دسته اند؛ یک عده نمی‌دانند و نمی‌دانند که نمی‌دانند؛ عده‌ای دیگر نمی‌دانند و می‌دانند که نمی‌دانند؛ برخی نیز می‌دانند و می‌دانند که می‌دانند و بعضی‌ها هم می‌دانند و نمی‌دانند که می‌دانند. گویا باید مهدی جمالی مدیرعامل سایپا را جزو گروه دوم (آنها که نمی‌دانند و می‌دانند که نمی‌دانند) حساب کنیم، چه آنکه وی ظاهرا ندانستن‌هایش از خودروسازی را می‌داند.

جمالی که مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، حدودا یک ماه پیش و ناگهان، وی را از "یک شرکت لیزینگ" به "خودروسازی" آوردند، این روزها به نوعی مشغول گذراندن دوره کارآموزی در صنعت خودرو است تا آمادگی لازم برای هدایت کشتی بحران زده سایپا را پیدا کند. وی که به اصطلاح خودش، یک "مالی چی" محسوب می‌شود؛ از آنهاست که سرش در حساب و کتاب است و مو را از ماست می کشد.

 در توجیه آوردنش به دومین خودروساز بزرگ ایران گفته شده که "سایپا بحران مالی دارد و وی آمده تا سکان این کشتی بحران‌زده و گیرافتاده در گرداب نقدینگی را  به دست بگیرد و به جایی امن برساند". در اینکه سایپا این روزها غرق در گرداب مالی شده، تردیدی نیست؛ اما آیا سپردن سکان آن به ناخدایی بی‌تجربه،در تولید و فوت و فن های خودروسازی هر چند مسلح بودن به دانش دقیق مالی  می‌تواند تضمینی باشد برای نجات کشتی دومین خودروساز بزرگ ایران.

آن طور که از سایپا خبر می‌رسد، جمالی این روزها به نوعی درگیر تور خودروگردی و گردش علمی در سایپا و زیرمجموعه‌ هایش شده است تا دانسته‌ هایش از دومین صنعت بزرگ ایران را کمیل کند.

جمالی البته یک وجه مثبت دارد و آن، اعتراف متواضعانه به ندانسته‌ هایش است؛ می‌گویند وی در همان روزهای ابتدایی حضورش در سایپا، رک و پوست کنده به نارنجی های جاده مخصوص گفته که تخصصی در امور تولید و فوت و فن خودروسازی ندارد  و یک "مالی چی" است.

 همین موضوع سبب شده تا وی پستی جدید را در خودروسازی ایران بنا بنهد و برای خود، "قائم مقام در امور فنی"، تعیین کند. "قائم مقام در امور فروش و خدمات پس از فروش" نیز دیگر پست نسبتا ابداعی مدیرعامل سایپا به شمار می‌رود، که با هدف کمک به تصمیماتش در این دو حوزه (فروش و خدمات پس از فروش)، در نظر گرفته است. 

حالا باید منتظر ماند دید جمالی، کشتی سایپا را به کجا می‌برد و چه روزهایی در انتظار نارنجی‌های جاده مخصوص خواهد بود.

گزارش: حمیدرضا بهداد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا صادقی
۲۱:۴۶ ۱۰ تير ۱۳۹۴
یک قهوه چی - جارچی - شکارچی - مقداری کاچی - خوردروسازی در ایران یعنی همین؟؟؟!!!
آخرین اخبار