زنجان؛

810 میلیارد ریال خسارت گرما زدگی به باغات زیتون طارم

وقوع عارضه گرمای شدید در شهرستان طارم خسارت زیادی به باغات زیتون این شهرستان وارد کرده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از زنجان؛ به نقل از روابط عمومی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گفت:وقوع گرمای شدید و وزش بادهای گرم از حدود بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با شکوفه دهی باغات زیتون وادامه ان موجب سقط گلها و ریزش شدید میوه های تازه تشکیل یافته شده و خسارت زیادی به باغات زیتون وارد کرده است.

عماری افزود :با توجه به اینکه امسال سال آور درختان زیتون است و پیش بینی می شد بیش از 45 هزار تن محصول زیتون تولید شود ولی متاسفانه با وقوع عارضه فوق خسارت 50 تا 75 درصدی به میوه باغات زیتون وارد شد

وی ادامه داد:اکیپی متشکل از نمایندگان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مدیریت جهاد کشاورزی طارم و صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان میزان خسارت وارده را برآورد کردندکه بیش از 810 میلیارد ریال به باغداران خسارت وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان به باغداران توصیه کرد که برای جبران خسارت های وارده ناشی از حوادث غیر مترقبه باغات و محصولات کشاورزی خود را بیمه نمایند .

وی افزود: همچنین افرادی که باغات خود را بیمه کرده اند و در اثر این عارضه به باغات آنها خسارت وارد شده در اسرع وقت به دفاتر بیمه محصولات کشاورزی کزارش نمایند.



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: خسارت ، گرمازدگی ، طارم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.