سفیر برزیل در روسیه:

ارز واحد برای کشورهای بریکس طرحی سودمند است

سفیر برزیل در روسیه ضمن حمایت از طرح ارز واحد در کشورهای عضو بریکس، اظهار داشت این طرح باید به لحاظ تخصصی بررسی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، «جوزه والیم گوریرو،» سفیر برزیل در روسیه، طرح استفاده از ارز واحد در کشورهای عضو بریکس را سودمند دانست. وی در این خصوص گفت: «این امر بارها مطرح و بررسی شده است. ما معتقدیم وجود ارز واحد در کشورهای عضو بریکس، طرحی سودمند است؛ زیرا باعث به‌کارگیری ارز واحد بدون وابستگی به نوسانات بازار ارز می‌شود.» گوریرو در ادامه افزود: «از طرفی، این امر بسیار پیچیده است و ابتدا باید متخصصان مزایا و نقص‌های آن را به لحاظ تخصصی بررسی کنند.»

سفیر برزیل همچنین اظهار داشت کشورهای عضو بریکس در حال بررسی تصویب توافق‌نامه‌ مالی هستند. وی اعلام کرد برزیل تمامی مراحل لازم برای اجرای این توافق‌نامه را طی کرده است.

سازمان‌های اقتصادی کشورهای عضو بریکس سال 2014 در فراخوانی، توافق‌نامه‌ای مبنی بر تأسیس بانک نوین توسعه (ان دی بی) را در کشورهای عضو بریکس امضا کردند. این کشورها برای ایجاد پس‌انداز 100 میلیارد دلاری به‌منظور حفظ ثبات مالی این بانک به توافق رسیدند. 

گروه بریکس نام مجموعه‌ی از قدرت‌های اقتصادی جهان از است. این گروه که در سال 2001 پایه‌گذاری شد شامل کشورهایی از قبیل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار