یگان دریایی رژیم صهیونیستی کشتی سوئدی ناوگان آزادی 3 را که با هدف شکستن محاصره غزه راهی این منطقه بود، توقیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه خبری "البلد"؛ رسانه های صهیونیستی اعلام کردند یگان دریایی اسرائیل اولین کشتی از ناوگان آزادی 3 که قصد کمک رسانی به فلسطینی ها در نوار غزه را داشت توقیف کرد و خدمه آن را مورد بازجویی قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: "خدمه این کشتی از همکاری و پاسخگویی به دستورات ارتش خودداری کردند، ولی نیروهای کماندوی اسرائیل بدون درگیری کنترل این کشتی را به دست گرفتند."

گفته می شود در این کشتی سوئدی 18 نفر ازجمله "باسل غطاس" -نماینده عرب پارلمان اسرائیل- و "منصف مرزوقی" -رئیس جمهور سابق تونس- حضور داشتند که اکنون همگی برای بازجویی و سپس بازگرداندن آنان از طریق فرودگاه " بن گاریون" به "اسدود" منتقل شده اند.

این درحالیست که "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر اسرائیل شخصا موضوع ناوگان آزادی را پیگیری می‌کند و رسانه‌های این رژیم پیش از آنکه اروپایی ها از خواب غفلت بیدار شوند با ایجاد هیاهو در توجیه توقیف کشتی سوئدی "ماریانا" اقدام کرده‌اند.

"نتانیاهو" با صدور بیانیه‌ای موفقیت سربازان این رژیم را در توقیف کشتی آزادی که او از آن با عنوان "کشتی نفاق" یاد کرده تبریک گفت و ادعا کرد اقدامات رژیم صهیونیستی با قوانین بین المللی تناقض ندارد.

این درحالی است که سه کشتی دیگر ناوگان آزادی 3 به محل اعزام خود باز گشته‌اند تا در قالب ناوگان آزادی دیگری به سمت غزه حرکت کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار