دبیر انجمن آنکولوژی و رادیوتراپی در خصوص تعرفه‌های داروهای شیمی درمانی گفت: هم اکنون تعرفه داروهای خوراکی شیمی درمانی تعیین شد.

احمد عامری، دبیر انجمن آنکولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تعیین تعرفه برای داروهای شیمی درمانی تزریقی اظهار کرد: هم اکنون تعرفه داروهای خوراکی شیمی درمانی تعیین شده است و این تعرفه‌ها را می‌توان هزینه مسئولیت تزریق داروی شیمی درمانی توسط پزشک دانست به دلیل آنکه هر بار استفاده از این دارو نگرانی‌هایی را برای پزشک معالج در خصوص عوارض این داروها ایجاد می‌کند. 
 
وی افزود: پدیده زیر‌میزی یکی دو مورد درباره داروهای خوراکی شیمی درمانی وجود داشت که هم اکنون با تعیین تعرفه مشخص برای این داروها، این مسئله نیز برطرف خواهد شد.
 
دبیر انجمن آنکولوژی و رادیوتراپی با اشاره به رفتار بیمه‌ها با این متخصصین بیان کرد: بیمه‌ها همچنان در هنگام پرداخت مطالبات متخصصین آنکولوژی و رادیوتراپی مبلغ مورد نظر خود را به  این متخصصین پرداخت می‌کنند و به این روش سبب ایجاد مشکلاتی برای این متخصصین می‌شوند.  
 
عامری تصریح کرد: بیمه‌ها تعریفی را که از کتاب ارزش گذاری خدمات پزشکی دارند به گونه‌ای متفاوت با اصل کتاب مطرح می‌کنند و استنباط مورد نظر خود را از این کتاب دارند  
 
وی در خصوص پدیده زیر میزی در بین این پزشکان اظهار داشت: پدیده زیر‌میزی ممکن است در بین جراحان مطرح شود و به میزان کم یا زیاد در بین آنها مشاهده شود اما چنین مسئله ای در بین متخصصین آنکولوژی و رادیوتراپی به هیچ عنوان مطرح نمی‌شود به دلیل آنکه این متخصصین تعرفه‌های خاص خود را دارند این تعرفه‌ها حتی در زمینه شیمی درمانی نیز دیده می‌شود.  
 
مسئله زیر‌میزی از جمله مواردی است که در تخلفات پزشکی به شکل بارزی خودنمایی می‌کند و اهمیت زیادی دارد اهمیت آن تا اندازه‌ای است که مجلس شورای اسلامی را بر‌ ‌آن داشت تا طرحی یک فوریتی را در این خصوص به تصویب برساند.




انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.