رئيس هيئت شمشيربازي مازندران گفت: اولین مدال کاروان شمشیربازی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا توسط مجتبی عابدینی ملي پوش مازندراني به دست آمد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ساری ، علي رمضاني امروز با اشاره به موفقيت ملي پوش المپيكي مازندران در اين مسابقات تصريح كرد: در سومین روز از مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا با برگزاری دیدارهای انفرادی اسلحه سابر مردان كه در سنگاپور پیگیری مي‌شود در بخش مردان، مجتبي عابدینی ملي پوش‌ مازندراني صاحب مدال برنز شد تا اولین مدال کاروان شمشیربازی ایران را در اين پيكارها به دست آورد.

وي با اشاره به سطح كيفي بالاي اين مسابقات در سنگاپور بيان داشت: در دیدارهای انفرادی

اسلحه سابر مردان که با حضور ۶۰ شمشیرباز برگزار شد، مجتبی عابدینی پس از کسب شش پیروزی مقابل نمایندگان ژاپن، اندونزی، چین، سنگاپور، استرالیا و هنگ‌کنگ به مرحله حذفی راه یافت.

رئي سهيئت شمشيربازي اذعان داشت: عابدینی در جدول ۶۴ نفره با قرعه استراحت روبرو شد سپس در جدول ۳۲ و ۱۶ به ترتیب حریفانی از ترکمنستان و ویتنام را شکست داد.

رمضاني افزود: این شمشیرباز با کسب این دو پیروزی به جمع ۸ بازیکن برتر صعود کرد و در این مرحله مقابل علی پاکدامن صاحب برتری شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عابديني در جمع ۴ بازیکن برتر آسیا و در مصاف با کیم قهرمان المپیک از کره جنوبی شکست خورد و صاحب مدال برنز شد.

وي اظهار داشت: مجتبی عابدینی با کسب این نتایج در مجموع ۳۰ امتیاز به اندوخته‌های جهانی خود اضافه کرد و بدین ترتیب جایگاه خود را برای کسب سهمیه المپیک از رنکینگ جهانی بهبود بخشید.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: کسب ، آسیا ، رقابت ، مدال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.