یکی از بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد تضمین پایبند بودن ایران به توافق هسته‌ای، راه حل میانه ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه الاهرام به نقل از یکی از بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی نوشت تضمین پایبند بودن ایران به توافق هسته ای، راه حل میانه نخواهد داشت.

‌مذاکرات هسته ای میان ایران و غرب وارد آخرین مراحل خود شده است تا توافق تاریخی حاصل شود. این مذاکرات در میان نشستهای ماراتنی " جان کری،" وزیر امورخارجه آمریکا، و "محمد جواد ظریف" همتای ایرانی اش صورت می گیرد.

 در همین حال "فرانک والتر اشتاین‌مایر" وزیر امورخارجه آلمان در گفتگو با  هفته نامه آلمانی  «ولت ام زونتاگ » گفت: در مذاکرات اخیر با همتاهای ایرانی و آمریکائیش اش متوجه شده است کسی قصد تمدید مذاکرات را ندارد، ولی کارشناسان معتقدند این احتمال وجود دارد که مذاکرات برای چند روز دیگر تمدید شود. 

دیپلماتهای غربی شرکت کننده دراین مذاکرات در گفتگو با الاهرام تصریح کردند با نزدیک شدن به مهلت زمانی تعیین شده  برای رسیدن به توافقی که در مقابل لغو تحریمهای اقتصادی،  فعالیت هسته ای ایران کاهش یابد و بازرسان آژانس بین المللی بتوانند از مراکز نظامی ایران بازرسی کنند" سطح تنشها رو به افزایش است."

 یک دیپلمات غربی دراین خصوص گفت "تنشها  رو به افزایش است ولی با نزدیک شدن به مهلت زمانی تعیین شده انتظار آن می رفت."

"دیوید آلبرایت"یکی از بازرسان بین المللی، که در وین است ، در گفتگو با الاهرام تصریح کرد:" مذاکرات سخت و مشکل است ولی من پیش بینی می کنم با همه اینها نتیجه بدهد."

 وی افزود چند قضیه  اساسی وجود دارد که اگر تیم مذاکره کننده آمریکا آنها را محقق سازد، دیگر مشکلی با دولت آمریکا و یا کنگره نخواهد. 

آلبرایت گفت در خصوص  اختلاف بر سر جدول زمانی برای لغو تحریم‌ها و  میزان کاهش آن ها  می توان به راه حلهای میانه دست یافت ولی تضمین پابیندی ایران به توافق هسته ای، راه حل میانه نخواهد داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار