بندرعباس؛

افزایش تولید و صادرات شمش آلومنیوم در هرمزگان

در ۳ ماه نخست امسال ۴۷ هزار و۶۰۰ تن شمش آلومینیوم در مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزآل هرمزگان تولید شده که ۷ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از بندرعباس؛  مدیرعامل مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزال هرمزگان گفت : در این مدت ۱۸ هزار و ۱۷۶ تن شمش آلومینیوم به ارزش ۳۵ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده که ۱ و نیم درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است .

قدمی افزود : شمش های آلومینیوم به کشورهای هند ، چین و امارات عربی متحده صادر می شود و در صنایع هوانوردی، بسته‌بندی مواد غذایی و دارویی کاربرد دارد .

وی افزایش تعداد دیگ های تولید آلومینیوم از ۳۳۹ دیگ به ۳۵۷ را از عمده دلایل افزایش تولید شمش آلومنیوم عنوان کرد.

مدیرعامل مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزال هرمزگان گفت : تا پایان امسال ۱۸۰ هزار تن شمش آلومنیوم با درجه خلوص ۹۹ و ۷۷ صدم درصد در هرمزگان تولید می شود .

وی افزود : ایجاد سیلوهای ذخیره آلومینا با ظرفیت ۸۰ هزار تن و افزایش خطوط تولید و طرح ایجاد نیروگاه به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات با هدف افزایش تولید و ذخیره سازی مناسبت پودر آلومینا از طرح های در دست اجرا است که امسال و سال آینده بهره برداری می شود .

مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزالبا ظرفیت تولید سالانه ۲۵۳ هزار و ۵۰۰ تن آلومینیومدر منطقه ویژه معدنی و فلزی خلیج فارس ، در ۱۳ کیلومتری شهر بندرعباس قرار دارد .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.