تجردگرایی بانوان، معضلی که همراه با خودکفایی آنان رشد می کند

تجردگرایی و تسریع در درخواست طلاق، از آثار سوء شاغل شدن برخی زنان است.

حمیدرضا رحمانی، کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاثیر اشتغال بانوان در ازدواج اظهار کرد: در گذشته عدم خودکفایی مالی دختران آنان را به سمت ازدواج سوق می داد، زنان از نظر مالی متکی به درآمد همسر خود بودند و برخی شرایط نامناسب همسر را تحمل می کردند.

وی گفت: برخی بانوانی که به منظور تامین مالی ازدواج می کنند خانواده آنها از نظر اعتقادی دارای سلامت فکری نخواهد بود چرا که هیچگونه احساس عاطفی بین زن و شوهر به وجود نمی آید با این روند منجر به طلاق عاطفی، تنش و استرس بین اعضای خانواده می شود.

رحمانی در ادامه افزود: استقلال مالی و اشتغال بانوان در مسئله ازدواجشان بسیار موثر است تا جایی که این موضوع می تواند آنها را نسبت به ازدواج بی رغبت کند اشتغال بانوان باعث شده تا با بوجود آمدن کوچکترین مشکل در خانواده بنیان خانواده در معرض فروپاشی قرار گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: اشتغال زنان و استقلال مالی آنها موضوع بدی نیست اما زمانی که این موضوع به چالش و کشمکش میان افراد دامن بزند، آنگاه باید نگران افزایش آمار طلاق در جامعه بود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۸ تير ۱۳۹۴
متاسفانه همینطوره .من هم وقتی استقلال مالی داشته باشم وشوهرم سر تا پا عیب باشه وحقوق من رو هم ندونه مطمئنا تحملش رو حماقت میدونم.شاید اصلا این موضوع وعدم وابستگی مالی زنان یه جنبه مثبت هم داشته باشه واون هم اینه که مردها مجبور باشند اشکالات خودشون رو برطرف کنند واین جهل تاریخی مردانه وقبول اون از طرف زنان کمتر بشه!شاید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۸ تير ۱۳۹۴
نان اور خانواده ها مردان هستند و اگر اشتغال زنان محدود شود کمک بزرگی به معضل بیکاری مردان میکنید.این پیام را جدی بگیرید و زمان را از دست ندهید و ان اسیبهای مد نظر شما است بر طرف خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۸ تير ۱۳۹۴
مشکل مامردان هستیم که حقوق زنان رارعایت نمیکینم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۹:۳۸ ۰۸ تير ۱۳۹۴
پدر من تمام حقوق مادرم را میگیردو نا سپاس هم هست دائم غر میزند و زندگی را برایمان تلخ کرده حالا چرا من ازدواج کنم دستم توی جیب خودم است و با کمیش میسازم بهتر از این است که مردی خودش را صاحب حقوقم بداند
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۰۹:۳۶ ۰۸ تير ۱۳۹۴
سلام وقتی مردها اخلاق ندارند و یا میگویند درامد زن هم متعلق به انهاست اخه ازدواج برای چی؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۷:۲۶ ۰۸ تير ۱۳۹۴
مگر زنان را بردگی باید برد . اینکه زنان شغل نداشته باشن یعنی باید بسوزند و بسازند. بهتره مردان نیز کمی تفکرات زندگی متاهلی رو عوض کنن و به زنان به دید انسانیت نگاه کنن تا زنان هم رغبت به ازدواج داشته باشن.مسلما زنی که احساس کند همسرش به او احترام میگذاره و زیاده خواهی نکند کانون خانواده حفظ میشود.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۷:۰۷ ۰۸ تير ۱۳۹۴
اوضاع وخیمتر از این حرفاس پیرامون این قضیه و مشابه آن......
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۵:۴۸ ۰۸ تير ۱۳۹۴
بله دیگه ما چند ساله گوشه خونه نشستیم خانوما دارن کار می کنن اینم نتیجش
آخرین اخبار