برندهای زیادی از گذشته تا کنون در زمینه خودرو در بازار ایران فعالیت داشته‌اند این برندها این روزها یا محبوب تر شده‌اند و یا به برندی منفور تبدیل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه صنعت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ؛برندهایی که شاید در سال های گذشته در دل همه مردم جای داشتند و خودروهای حتی چند سال کار کرده آنها روی دست می‌رفت، این روزها به جایی رسیده‌اند که جدیدترین مدل هایشان در بازار با بی اقبالی همراه‌ شدند.

 نمایندگی های به اصطلاح انحصاری این برندها در بازار ایران کار را برای مشتریان به جایی رسانده‌اند که مردم محبوبیت های گذشته را فراموش کرده‌اند. خدمات پس از فروش ضعیف بد قولی های فراوان همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا قتل عامل برندها را رقم بزنند.

این در حالی است که برخی از برندهای گمنام نیز در همین بازار به محبوبیت های فراوانی رسیده‌اند. دهه 90 میلادی را به خاطر بیاورید سال هایی که برندهایی چون اپل، هوندا، تویوتا و میتسوبیشی در بازار ایران خودنمایی می‌کردند درآن سال‌ها برند گمنامی چون هیوندای هم پا به بازار ایران گذاشته بود.

 برندی که این روزها محبوبیت فراوانی را به دست آورده است؛ هوندا آکورد و سیویک، اپل کورسا، امگا، آسترا ووکترا، میتسوبیشی گالانت، لنسر و پاجرو، تویوتا کریسیدا و کرولا و همه و همه در بازار ایران محبوبیت فراوانی داشتند و خودروهایی با معیارهای مشتری پسندانه به حساب می امدند؛ حال اینکه این روزها حال روز خوشی ندارند این برندها در حال حاضر در بازار ایران حضور دارند اما ای کاش حضور نداشتند تا حداقل خاطره خوشی که از انها مانده بود فراموش نمی‌شد.

شاید نمایندگان به اصطلاح انحصاری این برندها کاری کردند که مردم از این خودروها بیزار شده‌اند و خودروهای کم استحلاکی که گزینه های خوبی برای خرید هستند جای خود را به خودروسازان کره ای و حتی چینی داده‌اند؛ اگر همه عوامل را کنار هم بگذاریم خواهیم دید که ضعف مدیران این شرکت‌ها و البته زیاده خواهی آنها حتی به خودشان نیز لطمه زده است و اگر اینطور ادامه یابد به زودی چینی‌ها در بازار ایران حرف اول و آخر را خواهند زد.

گزارش از عمادالدین جعفری

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.