رئیس یوروگروپ درخواست یونان را برای تمدید یک ماهه مهلت بازپرداخت بدهی این کشور به اروپا رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، یروین دیسلبلوم ، پس از توقف یکجانبه گفتگوها بر سر بحران بدهی یونان در بروکسل در نشستی خبری گفت، یوروگروپ به دقت تحولات را در نهادهای پولی و مالی یونان دنبال می کند تا در وقتی مناسب دوباره نشستی را برگزار و به گونه ای تصمیم گیری نماید که همه به نفع یونان و هم به نفع منطقه یورو باشد.

وی تاکید کرد یوروگروپ آمادگی دارد پس از برقرارشدن نظام مالی مشخصی در یونان به مردم و اقتصاد این کشور کمک کند.

رئیس یوروگروپ همچنین گفت، سه نهاد مالی کمیسیون اروپا ، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول آمادگی دارند اطلاعات مربوط به خطرهای احتمالی ، اقدام ها و پیامدها را در اختیار رسانه ها قرار دهند.

در همین رابطه و در خبری دیگر یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی یونان روز شنبه اعلام کرد آتن تا آخرین لحظه به مبارزه برای رسیدن به توافق با بستانکاران ادامه خواهد داد.

واروفاکیس کمی بعد از مذاکرات بی نتیجه با وزرای دارایی منطقه یورو که مسئولیت آن را متوجه طرف یونانی کردند اعلام کرد در صورتی که چنین توافقی صورت گیرد « ما به مردم یونان خواهیم گفت در همه پرسی که آتن تصمیم گرفته است پنجم ژوئیه برگزار کند رای مثبت دهند .»

در عین حال بانک مرکزی اروپا روز شنبه از برگزاری قطعی نشست شورای روسای بانک های مرکزی در روز یکشنبه برای بررسی بحران یونان خبر داد.

این نشست در حالی برگزار می شود که یونان به سوی ورشکستگی پیش می رود.
بانک مرکزی اروپا در بیانیه ای اعلام کرد « شورای روسای بانک های مرکزی برای بررسی اوضاع گرد هم می آیند .»

این بیانیه بدون اشاره به تاریخ برگزاری این نشست اعلام کرد « بانک مرکزی اروپا با دقت تحولات را پیگیری می کند .»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، یک منبع بانکی از احتمال برگزاری این نشست در روز یکشنبه به صورت تلفنی خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار