رئيس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان امور مالياتی کشور از ساماندهی دفاتر پيشخوان، واحدهای پست و کافی نت‌ها برای ارائه خدمات الکترونيکی مالياتی خبرداد.

ساماندهی دفاتر پيشخوان، واحدهای پست و کافی نت‌ها برای ارائه خدمات الکترونيکی مالياتیبه گزارش حوزه اقتصاد کلان  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مالیات، نادر آريا با اشاره به اينکه سازمان امور مالياتی کشور در چارچوب اجرای طرح جامع مالياتی، برنامه‌ريزی و اقدامات لازم به منظور حذف تعاملات حضوری با موديان و جايگزينی تعاملات الکترونيکي را صورت داده است، اظهارداشت: کليه تعاملات موديان با اين سازمان به سمت رويه‌های غيرحضوری الکترونيکی، از طريق شبکه اينترنت پيش می رود.

 وی با بيان اينکه تاکنون 8 فرآيند الکترونيکی از طريق پايگاه اينترنتی عمليات الکترونيکی موديان به نشانی WWW.TAX.GOV.IR، عملياتی گرديده‌اند، افزود: ثبت نام و تشکيل پرونده الکترونيک، تسليم اظهارنامه الکترونيکی در کليه منابع مالياتی، پرداخت الکترونيکی ماليات، تسليم الکترونيکی فهرست های ماليات حقوق کارکنان، تسليم الکترونيکی صورت معاملات (خريد، فروش و قراردادها) فصلی، انجام الکترونيکی کليه فرآيندهای مالياتی مشاغل خودرو، دسترسی الکترونيکی به خلاصه پرونده مالياتی موديان و ثبت الکترونيکی نصب و بهره برداری از صندوق ها و نرم افزارهای فروش، 8 فرآيند الکترونيکی شده مالياتي هستند.

رئيس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان امور مالياتي کشور با بيان اينکه تلاش و برنامه اين سازمان استفاده مستقيم موديان از خدمات الکترونيکی رايگان اين سازمان است افزود: توصيه موکد اين سازمان به کليه موديان محترم مالياتی، مراجعه مستقيم به درگاه خدمات الکترونيکی مالياتی سازمان می باشد؛ ليکن به هر جهت برخی از موديان تمايل به استفاده مستقيم از خدمات الکترونيکی سازمان ندارند يا مشکلاتی در بهره برداری مستقيم از خدمات الکترونيکی مالياتي سازمان دارند، می توانند از خدمات الکترونيکی اشخاص ثالث برای انجام امور مالياتی خود استفاده نمايند.

وی، تصريح کرد: در سنوات گذشته ارائه خدمات الکترونيکی توسط اشخاص ثالث تابع ضوابط و نظام مندي خاصی نبود ودر نتيجه برخی از ارائه دهندگان اين خدمات، با ناآگاهی و به دليل عدم مسئوليت، عملياتی مالياتی مودی را نادرست به انجام می رسانديدند و در نتيجه در موارد متعدد موديان گرامي دچار ضرر و زيان ناشي از اعتماد به اين دسته از ارائه دهندگان خدمات مي گرديدند.

 وی افزود: در سال جاری سازمان امور مالياتی کشور تصميم به اجرای اولين مرحله از ساماندهی امور ارائه خدمات الکترونيک به موديان خود را نمود و در اين چارچوب مقرر گرديد ادارات پستی، واحدهای پيشخوان خدمات الکترونيکی دولت و واحدهای مجاز کافی نت صرفاً پس از پشت سرگذاشتن دوره های آموزشی لازم و از طريق ايستگاه‌های کاری و افرادی که در سامانه های الکترونيکی سازمان امور مالياتی کشور به ثبت می رسند، اقدام به ارائه خدمات الکترونيکی به موديان نمايند.

 آريا ادامه داد: کليه واحدهای مجاز ادارات پست، دفاتر پيشخوان خدمات الکترونيکی دولت و کافی نت ها می تواند با مراجعه به ستاد، کانون و اتحاديه مرکزی خود نسبت به ثبت نام اپراتورهای عملياتی خود و شرکت ايشان در دوره های آموزشي مربوطه اقدام و نهايتاً با ثبت اطلاعات افراد شاغل و ايستگاه‌های کاري خود، نسبت به تکميل پرونده اقدام نمايند و نهايتاً کليه افراد آموزش ديده و مسئوليت پذيرفته، نسبت به ارائه خدمات با کيفيت تر و موثرتر به موديان گرامی اقدام نمايند.

 وی خاطرنشان کرد: هر واحد پست، پيشخوان و کافی نت می تواند از تسهيلات آموزش برخوردار و هر تعداد افراد و ايستگاه‌های کاری خود را به سازمان امور مالياتی کشور معرفی نمايد. در صورت بروز مشکل برای واحدهای مذکور اين واحدها می توانند حسب مورد به ستاد، کانون و اتحاديه مرکزی خود مراجعه ودر صورت عدم حل مشکل از طريق اداره کل امور مالياتی استان مربوطه (در شهر و استان تهران، امور مالياتی شهر و استان تهران) نسبت به اعلام و رفع مشکل اقدام نمايند. بديهی است که صرفاً واحدهای دارای جواز رسمي فعاليت در رسته خود باشند و کارکنان ايشان آموزش ديده و در سامانه سازمان ثبت گرديده باشند، از مجوز ارائه خدمات الکترونيکي مالياتي به موديان برخوردار خواهند بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار