معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

شهرهای ریل محور به زودی راه‌اندازی می‌شوند/ کیفیت برخی از واحدهای مسکن مهر نیاز به بازنگری دارد

شکرچی‌زاده از ایجاد شهرهای ریل محور میان شهرهای جدید خبر داد و گفت: کیفیت برخی از واحدهای مسکن مهر پایین و نیاز به بازنگری دارد.

محمد شکرچی‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه پژوهشکده حمل و نقل در مرکز تجهیزات راه و شهرسازی ادغام شده است گفت: پیش از این  پژوهشکده در دانشگاه علم و صنعت متوقف شده بود و بعد از ادغام در مرکز تحقیقات دوباره راه‌اندازی گردید.

وی افزود: در حال حاضر موضوعات مهمی از جمله طرح ایمنی حمل ونقل،‌ دریایی و ریلی مورد بحث و تحقیق ما قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مطالعات اولیه در خصوص شهرهای ریل محور انجام شده است گفت: این طرح به صورت پروژه برای شهرهای جدید در دست انجام است.

شکرچی‌زاده تصریح کرد: خطوط ریلی و ارتباطات حمل و نقلی نقش موثری در سهولت جابجایی مسافران دارد.

وی یادآور شد: دولت باید هر چه سریع‌تر بتواند این خطوط ریلی را در شهرهای جدید به کار گیرد که این موضوع در کاهش آلودگی در سطح شهرها نقش موثری دارد.

شکرچی‌زاده در خصوص کیفیت مسکن مهر نیز گفت: کیفیت مسکن مهر متعدد و متنوع است و متکی بر مباحث مقررات ملی ساختمان است ولی تعدادی از آنها نیاز به یک بازنگری مجدد دارد.

مدیرعامل مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی تصریح کرد: مراحل مستندسازی مسکن مهر در حال انجام است و مرحله اول آن به پایان رسیده و با توجه به اسناد بالادستی مراحل بعدیان نیز به زودی آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مسکن مهر در شهرهای جدید برابر با فضای سرزمین است و یکی از پروژه‌های خاص در کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار