اردوی تیم ملی جودو این روزها و قبل از رقابت‌های حساس کسب سهمیه المپیک شاهد حاشیه‌های جالب توجهی است.

ازحضور دودقیقه‌ای رودکی با لباس شخصی تاعرق ریزان میرانبه گزارش خبرنگارحوزه کشتی ورزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران مرحله جدید اردوی تمرینی تیم ملی جودو در حالی درسالن شهید کبکانیان تهران پیگیری می‌شود که اتفاقات جالب توجهی‌، تمرینات ملی پوشان را ازمتن به حاشیه کشانده است.

مجید زارعیان،‌ سرمربی تیم ملی جودو‌ چندی پیش ازمحمدرضا رودکی، ‌کاپیتان آسیب دیده تیم ملی و سنگین وزن پرحاشیه دعوت کرد تا به اردو اضافه شود و وی درنهایت درمیان موجی از تبلیغات رسانه‌ای و مصاحبه‌های متعدد و در‌حالی که پیش ازاین اعلام کرده بود رستگاری مخالف حضورش به اردوست درظاهر به تیم ملی برگشت، اما درواقع رودکی فقط در حد‌ یک سلام و علیک با ملی پوشان دیگر،‌ وارد اردو شد و با لباس شخصی پس از چند دقیقه خوش و بش تمرینات راترک کرد و هنوز ملی پوشان وی را در جمع خود و روی تاتامی ندیده اند .

مشخص نیست ،‌رودکی وقتی قصد تمرین درکنار اردونشینان را ندارد برچه  اساسی نام خود را به عنوان یار بازگشتی به تیم ملی جودو معرفی کرده است ؟

شاید هم وی وسیله ای بود تا در مصاحبه‌های پس از برگشت،‌ حرف هایی را بر‌زبان بیاورد و کسانی را محکوم جلوه دهد و اعلام کند که میراسماعیلی مانع ملی پوش شدنش بوده نه‌ رستگار! 

براساس این گزارش و از غیبت سنگین وزن جودوی ایران در اردو که بگذریم باید به بازگشت غیرمنتظره محمود میران (در41 سالگی ) به تمرینات اضافه کنیم . 

حضوری که هنوز سرمربی تیم ملی در برابر آن واکنشی نشان نداده و سکوت اختیارکرده است و نمی‌دانیم وی را می‌پذیرد یانه ؟

میران که سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان و جوانان راهم درکارنامه خود دارد، ازابتدای هفته گذشته درکنارملی پوشان تمرین می‌کند و سعی دارد حتی یک لحظه از اردو را هم از دست ندهد گویا هرچند به نظرشوخی بیاید اما میران عزمش رابرای بازگشت به تاتامی قهرمانی جزم کرده و قصد دارد در المپیک 2016 برزیل هم سهمیه بگیرد.

***تمرین بی سروصدای سبک وزن‌ها 
درمیان حواشی به وجود آمده در بین سنگین وزن‌ها هم درآرامش مشغول تمرین هستند و هزینه ایاب و ذهاب به اردو را پرداخت می کنند، اما با توجه به اینکه رئیس فدراسیون جودو قصد دارد تا کسب سهمیه المپیک فقط دو نفر مشخص را به مسابقات برون‌ مرزی اعزام کند، بدیهی است سبک وزن ها فقط نقش سیاهی لشکر را بازی می ‌کنند و به این زودی‌ها نمی‌توانند انتظار اعزام داشته باشند .

اینکه تیم ملی جودو در رقابت‌هایی که شرکت کرد از طرف سبک وزن‌ها نتیجه ای راشاهد نبود و آنها نتوانستند عملکرد قابل قبولی داشته باشند صحیح است، اما آیا فدراسیون جودو به راحتی می‌تواند به این بهانه این نفرات رابرای همیشه کنار بگذارد؟

**ممنوع المصاحبه بودن ملی پوشان ادامه دارد 

بعد ازبازگشت تیم ملی جودوی ایران ازرقابت های بلاروس ملی پوشان ممنوع المصاحبه شدند و غیرازمصاحبه‌های تصویری پاسخگوی هیچ خبرنگاری نیستند تنها جوابی که رزومه نویسان بعد از تماس با جودوکاران می‌شوند این است که اجازه نداریم صحبت کنیم !

مشخص نیست این وضعیت تاچه زمانی ادامه داراست امیدواریم با تمام حواشی جودوی ایران بتواند عملکرد قابل قبولی در رقابت‌های کسب سهمیه المپییک داشته باشد و سه سهمیه مورد انتظارخود دست یابد.

گزارش از: نسیم نصیری


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار