بر اساس این گزارش رستمی با اشاره به اینکه فرودگاه مهرآباد دارای دو باند پروازی به حدود 4 کیلومتر است گفت: باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد 4 هزار و 30 متر و باند 29 راست نیز با همان متراژ است.
وی در ادامه افزود: فرودگاه مهرآباد پذیرای نشست و برخاست تمامی انواع ناوگان هواپیمایی است و با توجه به اینکه این فرودگاه به طور متوسط روزانه 350 پرواز در آن نشست و برخاست میشود موجب فرسوده شدن باندها شده است.
رستمی اظهار داشت: فرسوده شدن باند 29 چپ و راست باعث گردید که در فاز اول شروع این پروژه ابتدا باند 29 راست و 29 چپ لکهگیری شود وسپس در فاز دوم بهسازی و روسازی باند 29 راست آغاز گردید.
مدیرکل فرودگاه مهرآباد توضیح داد: اجرای عملیات بهسازی و روسازی باند 29 پروازی راست با عملیات تاکسی وی های ارتباطی، اجرای زهکشهای سطحی و زیرسطحی اصلاح استریپها و اجرای عملیات سیول و رک سیستم روشنایی CAT2 و فرودگاه مهرآباد از امروز آغاز میشود.
رستمی در ادامه خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای عملیات اجرایی باند 29 راست فرودگاه بینالمللی مهرآباد و باند چپ و اپرانها با نرخ امروز 300 میلیارد تومان است که با گذشت زمان و افزایش هزینهها امکان دارد این میزان به 500 میلیارد تومان برسد.
وی خاطرنشان کرد: اجرای این عملیات بهسازی ممکن است موجب ایجاد تأخیر در نشست و برخاست پروازها شود که پیشاپیش از مسافران در خصوص این موضوع عذرخواهی میگردد.
انتهای پیام/